سایت ارزی (Arzee)/ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مهلت ثبت نام وام های دانشجویی را اول بهمن ماه تمدید کرد.

این مهلت پیش از این تا ۱۵ دی ماه تمدید شده بود اما صندوق رفاه مجددادانشجویان  مهلت آخر برای ثبت نام را تا اول بهمن ماه آینده  اعلام کرد.

صندوق رفاه پیش از این در بخشنامه ای جدول زمان‌بندی ثبت وام های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرده بود.

بنابر اعلام صندوفق رفاه در حال حاضر نظر به پایداری شرایط خاص بیماری کرونا و به منظور رعایت حال تمام دانشجویان به ویژه دانشجویانِ جدیدالورود و محدود نبودن ِبهره مندی دانشجویان نوورود از وام ها، این مهلت در نظر گرفته شد.

 برای حمایت بیشتر از دانشجویان مشمول دریافت وام ودیعه مسکن و بهره مندی حداکثری آنان از این وام همچنین کاهش مشکلات ناشی از مراجعه به بانک و معرفی ضامن، در نیمسال جاری وام ودیعه مسکن متاهلی از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد.

در آیین نامه اعطای وام های دانشجویی آمده است که به دانشجویان ورودی جدید در نیمسال اول تحصیل بدون احتساب معدل وام اختصاص می یابد.

وام های تحصیلی و مسکن به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای، وام ویژه دکتری به دانشجویان دوره روزانه تمام وقت مقطع دکتری ناپیوسته و پیوسته واجد شرایط دانشگاه های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی تعلق می گیرد.

وام ضروری به دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه‌های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای، وام شهریه به دانشجویان نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی-مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای همچنین دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه‌های پیام نور-غیردولتی و غیرانتفاعی-جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی تعلق می‌گیرد.

انواع وام ها
وام تحصیلی به منظور کمک به گذران زندگی دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی و دانشجویان کم بضاعت اعطا می شود. 

دریافت این وام فقط در نیمسال اول به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال های مقرر تجاوز نکند، بلامانع اعلام شده است.

وام ضروری به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه های ضروری دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی در رویدادهای مختلف از جمله حوادث و بلایای طبیعی، شرایط خاص، ازدواج، تولد فرزند، همچنین حمایت از دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر، قهرمان ورزشی و توان خواه پرداخت می شود.

وام ویژه دکتری به منظور کمک به پیشبرد امور تحصیلی دانشجویان مقطع دکتری تحصصی ناپیوسته و آن دسته از دانشجویان مقطع دکتری پیوسته که امتحان جامع خود را با موفقیت گذرانده اند، در دوره روزانه تمام وقت دانشگاه های دولتی پرداخت می شود.