2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ملاقات مدیرعامل کوین بیس و رئیس بانک مرکزی آمریکا؛ آرمسترانگ: یوان دیجیتال تهدیدی برای دلار است

ملاقات مدیرعامل کوین بیس و رئیس بانک مرکزی آمریکا؛ آرمسترانگ: یوان دیجیتال تهدیدی برای دلار است

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل صرافی کوین بیس اعلام کرده که با قانون‌گذاران و مقامات دولتی آمریکا دیداری داشته و با آنها درمورد ارز دیجیتال ملی چین گفت‌و‌گو کرده است. او متعقد است یوان دیجیتال در بلندمدت به «تهدیدی برای دلار آمریکا» تبدیل خواهد شد.

به گزارش کوین تلگراف، جِروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا پیش‌ از آن‌ که اعلام کند قصد دارد مقاله‌ای را درمورد ارز دیجیتال ملی این کشور منتشر کند با برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس دیدار کرده است.

بر اساسی تقویمی که روز جمعه از قرارهای ملاقات پاول منتشر شد، رئیس بانک مرکزی آمریکا در تاریخ ۱۱ مه (۲۱ اردیبشهت) دیداری ۳۰ دقیقه‌ای با آرمسترانگ و و پائول رایان (Paul Ryan)، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده داشته است. دلیل حضور رایان در این دیدار نامشخص است؛ چراکه او در سال ۲۰۱۹ از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرده و اکنون در یک شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری در بازار سهام به نام سولامیر کپیتال (Solamere Capital) فعالیت دارد.

در حالی که در تقویم برنامه‌های پاول اشاره‌ای به موضوعات موردبحث در این گفت‌و‌گو نشده است، آرمسترانگ در ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) با انتشار رشته‌ توییتی، برخی از جزئیات این دیدار را منتشر کرده است. مدیرعامل کوین بیس گفته است که هدف او از گفت‌و‌گو با اعضای کنگره و مقامات سازمان‌های دولتی مختلف آمریکا این بوده که پرسش‌های قانون‌گذاران را در رابطه با ارزهای دیجیتال پاسخ دهد و به شفافیت هرچه بیشتر قانون‌گذاری‌های مربوط به این فناوری در ایالات متحده کمک کند.

آرمسترانگ همچنین گفت که نظرات خود را در رابطه با ارز دیجیتال ملی چین نیز بیان کرده و گفته که اگر آمریکا به سرعت برای ساخت ارز دیجیتال ملی خود اقدام نکند، یوان دیجیتال در بلند مدت به تهدیدی برای دلار آمریکا تبدیل خواهد شد. حدود یک هفته پس از آن، پاول اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا در حال تحقیق و بررسی برای پیاده‌سازی ارز دیجیتال ملی خود است.

پیش از این اعلام، رئیس بانک مرکزی آمریکا در رابطه با تبعات احتمالی عرضه دلار دیجیتال صحبت کرده بود و گفته بود که «پیاده‌سازی درست این طرح مهم‌تر از آن است که پیش از سایر کشورها آن را راه‌اندازی کنیم». با این حال، بیانیه ماه مه (اردیبهشت) پاول خبر از انتشار مقاله‌ای در رابطه با ارزهای دیجیتال ملی و پرداخت‌های دیجیتال در تابستان سال جاری داده است.

در حالی که دولت آمریکا هنوز تصمیمی در رابطه با دلار دیجیتال اتخاذ نکرده، چین با اهدای رایگان توکن‌های یوان دیجیتال در استان‌های مختلف، در حال پیاده‌سازی و آزمایش ارز دیجیتال ملی خود است. ماه گذشته نیز ۱۰۰,۰۰۰ نفر در منطقه شنزن چین، معادل ۳۱ میلیون دلار یوان دیجیتال دریافت کردند و این امکان برای آنها فراهم شد تا با استفاده از خودپردازها، دارایی دیجیتال خود را به پول فیات تبدیل کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *