1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

مقایسه بازدهی صندوق های درآمد ثابت با بانک (اردیبهشت ۹۹)

مقایسه بازدهی صندوق های درآمد ثابت با بانک (اردیبهشت ۹۹)

مقایسه بازدهی صندوق های درآمد ثابت با بانک (اردیبهشت 99)

با داغ شدن معاملات سهام و رشد بازار بورس در هفته های اخیر، عده ای از سرمایه گذاران از ترس ریزش ناگهانی سهام و افت ارزش دارایی هایشان تصمیم می گیرند تا ابزار کم ریسک معاملاتی را انتخاب کنند. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در مقایسه با سایر ابزارهای مالی کم ریسک، جذابیت بیشتری پیدا کرده است. چراکه صندوق های با درآمد ثابت عملکرد مناسب تری نسبت به رقبای خود داشته اند.

در این گزارش مقایسه ای بین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت و سود سپرده های بانکی در ماه منتهی به 21 اردیبهشت ماه 99 انجام می‌دهیم.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، گزینه‌ای برای روزهای پر خطر

رشد اعجاب انگیز شاخص کل بورس و گذر از یک میلیون واحد از یک طرف برای فعالان بازار سرمایه نوید روزهای مثبت و خوب را می دهد و از طرف دیگر ریسک نگهداری سهام را بیشتر می کند. در شرایطی که طرفداران سناریوی ادامه رشد بورس و مدعیان ریزش قریب الوقوع ارزش سهام با دلایل خود سعی دارند نظریه خود را به اثبات برسانند، سرمایه گذاران تازه وارد بیش از همه سردرگم شده و بین دوراهی قرار می گیرند.

صندوق های سرمایه گذاری به عنوان ابزارهای نوین مالی شناخته می شوند و برای ورود غیرمستقیم سرمایه گذاران به بازار سرمایه به کار می آیند. خوشبختانه صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت زیادی در کشور ما فعالیت می کنند و سرمایه گذارانی که قصد دارند ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانند می توانند با انتخاب آنها تجربه مطمئن و آسوده ای از سرمایه گذاری در شرایط حساس کنونی را داشته باشند.

ارزی(Arzee.ir) در تلاش است که با معرفی و تحلیل صندوق های سرمایه گذاری برتر، چراغ راهی برای سرمایه گذاران بازار پول و سرمایه باشد.

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های درآمد ثابت با بانک

از ابتدای اردیبهشت ۹۹ سود سپرده‌های بلندمدت بانکی ۱۵ درصد تعیین شد و سپرده‌های کوتاه‌مدت (همین حساب‌های کارت بانکی) هم از ده درصد به ۸ درصد کاهش یافت.

این آمار طبق اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است و استثنائات را در این آمار لحاظ نخواهیم کرد.

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های درآمد ثابت با بانک

با وضع قوانین جدید برای سود سپرده در سیستم بانکی جذابیت سرمایه گذاری در بانک ها کاهش یافته است و صندوق های سرمایه گذاری به عنوان اصلی ترین رقیب بانک ها در روزهای خوش بازار سرمایه، عملکرد قابل توجهی ارائه کرده اند.

صندوق های سرمایه گذاری برتر در این ماه بازدهی بالای 10 درصدی را داشته اند. این میزان بازدهی برای ابزارهای کم ریسک مالی امری غیرعادی ست. سیل نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه صندوق های با درآمد ثابت را نیز متحول کرده است و درصد های بازدهی فوق العاده ای را رقم زده است. در صندوق های سرمایه گذاری علاوه بر رشد دارایی ها، عامل عرضه و تقاضا نیز در بالا رفتن بازدهی ها تاثیرگذار بوده است.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در ماه منتهی به 21 اردیبهشت 99

طبق نمودار بالا، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

ردیف نام صندوق درصد بازدهی ماهانه
1 نیکوکاری ورزشی پرسپولیس 25.90
2 نیکوکاری دانشگاه الزهرا 25.15
3 نیکوکاری لوتوس رویان 20.20
4 توسعه سرمایه نیکی 14.41
5 مشترک صبای هدف 13.83
6 گسترش فردای ایرانیان  13.81
7 مشترک البرز 13.63
8 توسعه فراز اعتماد 13.17
9 نیکوکاری کشتی ورزش ملی ایران 12.84
10 آتیه ملت 11.48

البته باید توجه داشت که بازدهی در صندوق های نیکوکاری متفاوت از سایر صندوق های با درآمد ثابت است چراکه این صندوق ها مقداری از بازدهی کسب شده را در امور نیکوکارانه صرف می کنند و سرمایه گذار تنها می تواند از باقی مانده سود، برخوردار شود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *