مهر/  مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در فصل تابستان ١٣٩٩ را منتشر کرد. بر اساس این آمار کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های آموزش (۵.٧ درصد) و واسطه‌گری‌های مالی (٨.٩ درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات (١٨.٧ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه
تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣۴.٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢۶.۶) ٧.۶ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٣۴.٢ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (٢٠.٢ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات (۴۴.٨ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه
تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ٢٨.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٧.۶) ١.١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (١۶.۵ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش هتل و رستوران (٣٧.٩ درصد) است.