1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

مدیریت منابع صندوق تثبیت در اختیار شورای‌ عالی نیست

مدیریت منابع صندوق تثبیت در اختیار شورای‌ عالی نیست

مدیریت منابع صندوق تثبیت در اختیار شورای‌ عالی نیست

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاینبه نقل از سایت ارزی (Arzee)، در بخش اهم یافته های حسابرسی گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 1399 به تاخیر سه ماهه شورای عالی بورس اشاره شده و آمده است که ” تاخیر و تعلل سه ماهه شورای عالی بورس در تصویب تزریق مبلغ 1.500 میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه از مصادیق ترک فعل بوده است.

در این راستا محمد ابراهیم آقابابایی، رییس هیات عامل سابق صندوق تثبیت بازار سرمایه ، با بیان اینکه متن مذکور اشتباه است، توضیح داد: 1500 میلیارد تومان، منابع داخلی سازمان بورس بوده که شورای عالی بورس در بیست و یکم آبان ماه سال 1399 تصویب کرد تا به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

وی ادامه داد: درواقع این مبلغ ربطی به منابعی که قرار بود از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود ندارد، چراکه این موضوع اصلا در اختیار شورای عالی بورس نیست.

رییس هیات عامل سابق صندوق تثبیت بازار سرمایه افزود: منظور دیوان محاسبات این بوده است که از زمان شروع ریزش بازار سرمایه در مردادماه سال قبل تا زمان تصمیم گیری بیش از سه ماه گذشته و شورای عالی بورس در این فاصله برای تقویت منابع صندوق تثبیت بازار، تصمیم گیری نکرده است.

به گفته آقابابایی، متن گزارش دیوان محاسبات در صورتی صحیح است که عبارت “از محل منابع صندوق توسعه ملی” به عبارت “از محل منابع داخلی سازمان بورس” تبدیل شود.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *