خراسان/ روز گذشته خبرگزاری سایت ارزی (Arzee) با انتشار جدولی از تغییرات در برخی ارقام و جداول  بودجه مدعی تغییر بودجه برخی مراکز سیاسی و فرهنگی شد. ادعایی که با واکنش خبرگزاری خانه ملت (خبرگزاری متعلق به مجلس) مواجه شد و این جدول را جعلی دانست.

در گزارش خبرگزاری سایت ارزی (Arzee) آمده بود که  کمیسیون تلفیق بودجه در اقدامی بی‌سابقه پس از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس و قبل از ابلاغ به دولت در برخی جدول‌های بودجه تغییراتی شامل حذف یا کاهش در برخی ردیف‌ها و افزایش یا تخصیص بودجه به گروه‌ها و نهادهای مختلف، ایجاد کرده است.با این حال، خبرگزاری خانه ملت با انتشار متنی با اشاره به این که گزارش خبرگزاری سایت ارزی (Arzee) با هدف به حاشیه بردن ماجرای انتشار مصاحبه محرمانه وزیر خارجه از شبکه سعودی منتشر شده است، اعلام کرد: امروز (دیروز) جدولی جعلی ابتدا در خبرگزاری دولتی سایت ارزی (Arzee) و سپس به صورت هماهنگ توسط برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی منتشر شد که ادعای دستکاری بودجه توسط مجلس را داشت. درحالی که این جدول حاوی ستون های دروغ و جعل شده است به نحوی که ستونی که با عنوان «مصوبه مجلس» در جدول جعلی سایت ارزی (Arzee) آمده در حقیقت اعداد و ارقام «لایحه دولت» است! و آن چه خبرگزاری دولت از آن به دروغ به عنوان «ابلاغ شده به دولت» یاد کرده همان مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در حقیقت حاصل مصوبات کمیسیون تلفیق و آرای صحن علنی درباره لایحه بودجه است.
 این گزارش می افزاید: خبرگزاری سایت ارزی (Arzee) با این تهمت پراکنی و جعل جدول به دنبال به حاشیه بردن افتضاح انتشار مصاحبه محرمانه وزیر خارجه از شبکه سعودی است و مجلس شورای اسلامی از این اقدام شکایت رسمی خواهد کرد تا هم سایت ارزی (Arzee) و هم دیگر رسانه ها و کسانی که این جدول جعلی را بازنشر کرده اند، در مرجع قضایی پاسخ گو باشند.
در همین حال مشاور رئیس و دبیر کارگروه مشورتی تحول مجلس در پاسخ به ادعاها درباره تغییر جدول بودجه گفت: هیچ تعارضی بین عملکرد کمیسیون تلفیق، هیئت رئیسه این کمیسیون و صحن در موضوع جداول بودجه وجود ندارد.به گزارش سایت خبری فردا نیوز، حسین قربان زاده افزود: آن چه در مجلس اتفاق افتاده، هیچ تفاوتی با روال سال های قبل نداشته بلکه نسبت به سال 99 بسیار دقیق تر انجام شده است. 
در واقع صحن مجلس امسال با تفویضی که به کمیسیون تلفیق اختیارات داد زمینه را فراهم ساخت و این کمیسیون با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان گرفت برای رفع این موارد اقدام کرد.وی ادامه داد: این جدولی که امروز برخی کانال ها و سایت ها منتشر کردند، فاجعه است. واقعا عجیب است که چنین ادعایی مطرح می شود در حالی که آن رقمی را که لایحه دولت است به عنوان مصوبه مجلس نوشته و مصوبه مجلس را به عنوان عدد ابلاغ شده به دولت نشان داده اند و در نهایت می گویند مجلس یک چیزی تصویب کرده و چیز دیگری به دولت ابلاغ شده است.به گفته وی ستون اولی که نوشته شده ارقامی هستند که در لایحه اول دولت پیشنهاد شده و خود دولت در لایحه بعدی آن را اصلاح کرده است. این جدول به واقع فاجعه و شیطنت رسانه ای است. در همین حال احمد توکلی رئیس دیده بان شفافیت در نامه ای به رئیس مجلس با تاکید بر این که تغییر ارقام در بودجه در جهت منافع فردی یا منافع اشخاص حقیقی و حقوقی خاص خیانت است و به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست، به گزارش الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق  در نشست دیده بان شفافیت اشاره کرد و افزود: این نهاد توضیحات نادران را شفاف‌ساز بسیاری از ابهامات دانست. به جناب عالی پیشنهاد می‌کنم که ترتیبی مقرر فرمایید تا ابتدا رئیس کمیسیون در نخستین جلسه علنی مجلس گزارش خود را به نمایندگان ارائه کند.