سایت ارزی (Arzee)/ رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: متولی محاسبه نرخ مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی است.

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در حوزه مالیات انجام شده است که یکی از آن‌ها تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی است. همچنین کاهش حضور مردم و افزایش تعاملات الکترونیکی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سایت ارزی (Arzee) جوان مبنی بر تعامل مجلس با دولت بر سر تدوین ۵ پایه مالیاتی جدید گفت: این طرح در ابتدا توسط سازمان امور مالیاتی و دولت تدوین و تقدیم مجلس شد. البته این میزان درآمد پیش بینی شده محقق نخواهد شد. دولت تا سقف ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود اما مجلس رقم ۲۷۰ هزار میلیارد تومان را تعبیه کرده که به نظر می‌رسد شدنی نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: قانون مالیات بر ۵ فعالیت جدید مصوب شده است و ما مجری آن هستیم. در خصوص مالیات بر خودروهای لوکس، سازمان امور مالیاتی متولی محاسبه ارزش خودروها بر اساس نرخ روز است.

پارسا با اشاره به نهایی شدن طرح جامع مالیاتی در کشور بیان کرد: این طرح به طور مرحله ای اجرایی می شود که اصلاح نظام های مالیاتی از جمله این موارد است.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی می شود که البته این عدد تقریبی است. عددی که با رصد تراکنش های بانکی و همکاری دستگاه های دولتی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تعداد دستگاه هایی که با سازمان مالیات همکاری نمی‌کنند به تعداد انگشتان دست است و همکاری های خوبی با ما انجام می شود.