فارس/ انجمن صادرکنندگان ترکیه می‌گوید: در صورت جدی تر شدن موضوع فشار تحریم‌ها در تعامل با روسیه به سمت مبادله کالا به کالا با مسکو خواهد رفت.
 
به گزارش روزنامه آیدین‌لیک، انجمن صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد که این کشور  به خاطر تحریم‌ها، به دنبال ایجاد مکانیزم مبادله کالا به کالا با روسیه است.

این روزنامه گزارش داد در صورتی که بانک‌های ترکیه در استفاده از سامانه پرداخت “میر” روسیه با مشکل مواجه شوند، انجام مبادله کالا به کالا می‌تواند یکی از راه‌های گریز از تحریم‌ها باشد.

چند روز پیش واشنگتن اعلام کرد که بانک‌های خارجی که از سامانه میر روسیه استفاده می‌کنند، در واقع به عنوان حامیان مسکو در دور زدن تحریم‌ها شناخته شده و ممکن است مورد تحریم‌های ثانویه قرار بگیرند.

در حالی آمریکا خود سامانه میر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم نکرده و حتی شرکت اپراتور آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم مورد تحریم قرار نداده است، اما ولادمیر کوملف، مدیرعامل شرکت اپراتور میر اخیرا در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

انجمن صادرکنندگان ترکیه می‌گوید که این کشور با تجارت و همکاری با روسیه حتی در صورت مواجه شدن با تحریم‌های ثانویه آمریکا ادامه خواهد داد. بخشی از روند ادامه همکاری ترکیه با روسیه ممکن است شامل مبادله نفت و گاز روسیه با کالاهای ترک باشد.