خراسان/  وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد فهرست 1.3 میلیون خانه خالی که این وزارتخانه به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده با اشکال این سازمان مواجه شده و این وزارتخانه در حال اصلاح این آمار است. به این ترتیب با توجه به ثبت نام نکردن بخش عمده خانوارها و اشکالات سازمان امور مالیاتی به آمار وزارت راه،  دریافت این مالیات به زودی محقق نخواهد شد. به گزارش سایت ارزی (Arzee)، وزیر راه و شهرسازی در برنامه ای تلویزیونی با بیان این که ما آمار کل خانه های کشور را گرفته ایم، افزود: با استفاده از تقاطع داده‌های موجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده‌ایم و از مرداد باید از آن ها مالیات  دریافت شود.
 وی ادامه داد: مسئله این جاست که سازمان امور مالیاتی روش ارائه آمار را قبول ندارد، بنابراین به روش دیگری در حال تهیه آمار هستیم تا ارائه کنیم.اسلامی گفت: به این منظور سامانه املاک و اسکان آماده شده است. متاسفانه جوسازی‌ها علیه این سامانه باعث شد که استقبال از آن کم باشد و تاکنون حدود سه میلیون خانوار اطلاعات خود را در آن ثبت کرده‌اند. وزیر راه و شهرسازی گفت: در ستاد کرونا مصوب شد که ثبت نام در سامانه املاک تا شهریور ادامه داشته باشد. این در حالی است که تبلیغات اثرگذار و عزم جدی برای دعوت مردم به ثبت نام در سامانه املاک دیده نمی شود.

ضرب‌الاجل یک ماهه برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک
در همین حال کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرد. به گزارش فارس، کمیسیون اصل 90 مجلس در گزارشی با اشاره به این که تخلف و تاخیر در اجرای این سامانه مسئله خلاف قانون و ترک فعل تلقی می‌شود، آورده است: در جلسه 20 تیر این کمیسیون با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان و جمعی از نمایندگان، آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان و همکاری دستگاه‌ها با آن برگزار شد. نصرا… پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل90   گفت: در این جلسه مقرر شد تا  به دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات خود را به صورت آنلاین در اختیار سامانه املاک و اسکان قرار نداده‌اند آخرین فرصت  داده شود تا آن ها نیز اطلاعات خود را درخصوص افراد در اختیار این سامانه قرار دهند.