2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت چین لینک با عبور از رکورد قبلی خود وارد محدوده کشف قیمت شد

قیمت چین لینک با عبور از رکورد قبلی خود وارد محدوده کشف قیمت شد

ارز دیجیتال چین لینک (ChainLink) که از لحاظ ارزش بازار، دوازدهمین ارز بزرگ بازار ارزهای دیجیتال است، با عبور از رکورد قبلی خود که در ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۱۳۹۸) با قیمت ۳.۸ دلار به دست آمده بود، وارد محدوده کشف قیمت شد.

به گزارش یوتودی، در حوزه ترید زمانی از عبارت «کشف قیمت» استفاده می‌شود که قیمت دارایی از بالاترین رکورد قبلی عبور کرده و وارد محدوده‌ای شود که قبلاً هیچگاه آن را تجربه نکرده و در تلاش است که به رکورد قیمتی جدیدی برسد.

اما قیمت چین لینک تا کجا بالا خواهد رفت؟ معمولاً تحلیل‌گران تکنیکال برای ارزیابی روند قیمت یک دارایی، به سطوح حمایت و مقاومت متکی هستند. اما وقتی قیمت یک دارایی از رکورد تاریخی خود عبور می‌کند، هیچ پیشینه قیمتی خاصی در محدوده جدید ندارد، بنابراین هیچ سطح حمایت و مقاومت تعریف‌شده‌ای وجود ندارد. حرکت هم به سمت قیمت‌های بالاتر و هم قیمت‌های پایین‌تر می‌تواند شدید و غافلگیرکننده باشد.

برای مثال، وقتی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ از ۱۰,۰۰۰ دلار فراتر رفت، فقط سه هفته طول کشید تا قیمت آن به ۲۰,۰۰۰ دلار برسد.

از آن طرف، به دلیل اینکه هیچ سطح حمایتی در بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار وجود نداشت، قیمت به همان سرعتی که بالا رفته بود، سقوط کرد و در دو ماه ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به همین ترتیب، ارز دیجیتالی مانند چین لینک نیز می‌تواند با ورود به محدوده کشف قیمت، یک رالی صعودی بسیار قدرتمند را آغاز کند، و همچنین ممکن است در کوتاه‌مدت به خاطر یک پولبک شدید آسیب‌پذیر شود.

جاش ریگر (Josh Rager)، تریدر ارزهای دیجیتال در این مورد می‌گوید:

چین لینک هم مانند تزوس در محدوده کشف قیمت است. می‌تواند به افزایش شدید قیمت ادامه دهد. اما اگر افت قیمت داشته باشد، تا زیر ۳ دلار حمایت خاصی از آن انجام نخواهد شد. فکر می‌کنم حمایت اول در قیمت ۲.۸۴ دلار باشد و اگر قیمت به حمایت ۲.۱۶ برسد، بنابر دلایلی، در آن قیمت مقدار بیشتری از این ارز را خواهم خرید.

چین لینک به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید

تریدرها نسبت به چین لینک، تزوس و سایر ارزهای دیجیتالی که وارد محدود کشف قیمت شده‌اند، به صورت محتاطانه‌ای امیدوارند. چون می‌توانند رالی صعودی قدرتمندی مانند بیت کوین داشته باشند و یا در معرض فروش شدید قرار بگیرند.

معمولاً بعد از اینکه بیت کوین یک روند صعودی را به اتمام رسانده و در یک محدوده قیمتی به ثبات می‌رسد، تمایل معامله‌گران به آلت کوین‌ها رونق می‌یابد.

وقتی روند صعودی نسبی بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است ولی بیت کوین نوسان کمی دارد، معامله‌گران به دنبال آلت کوین‌هایی می‌روند که ریسک بیشتری نسبت به بیت کوین دارند.

ارزهایی مانند تزوس، چین لینک و اتریوم در رالی صعودی اخیر پیشرفت بیشتری نسبت به دیگر ارزها داشته‌اند. برای اینکه این سه آلت کوین بتوانند به این روند ادامه دهند، قیمت بیت کوین باید در سطوح کلیدی حمایت شود.

در یک نگاه کلی‌تر، تریدرهای برتری مانند Cred، اظهار داشته‌اند که سطح ۹,۵۵۰ دلاری، همچنان حمایت قدرتمندی برای پادشاه ارزهای دیجیتال است. Cred ادعا می‌کند که اگر کندل هفتگی در قیمتی بالاتر از ۹,۵۵۰ بسته شود، روند حرکتی قیمت در ماه مارس (اسفند و فروردین) صعودی‌تر خواهد بود. با توجه به اینکه امروز (یکشنبه ۴ اسفند) کندل هفتگی در آستانه بسته شدن در کانال ۹,۸۰۰ دلاری است، باید دید آیا پیش‌بینی Cred در یک ماه آینده درست خواهد بود یا نه.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *