2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت طلا و سکه با ریزش دوباره انس جهانی همراه می‌شود؟

قیمت طلا و سکه با ریزش دوباره انس جهانی همراه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به جهت ارزی(Arzee.ir)‌های مساعد سیاسی که روانه بازار شد در بیشتر روزها روند کاهشی داشت و سکه امامی به کانال 30 میلیون تومانی برگشت.

قیمت سکه و طلا 13 خرداد

روز پنجشنبه افزایش محدود قیمت دلار و‌ رشد قیمت طلای جهانی باعث روند صعودی قیمت، در بازار داخلی طلا و سکه شد.

 طی دو هفته اخیر روند رفت و برگشتی قیمت در بازار فلز زرد معامله‌گران را در فاز احتیاطی قرار داده است. فعالان بازار طلا و سکه نسبت به بازار بدبین شد‌ه‌اند و با احتیاط مبادله می‌کنند. این در حالی است که معامله‌گران حرفه‌ای دست از هر گونه مبادله‌ای کشیده‌اند و در انتظار ثبات نسبی در بازار فلز گرانبها هستند.

طلای جهانی بار دیگر ریخت

قیمت طلای جهانی که ابتدای این هفته تا محدوده 1945 دلاری رسیده بود پایان هفته گذشته به قیمت 1978 دلار رسید. اما انس بار دیگر نتوانست در روند افزایشی بماند و ریزش قیمت داشت. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت 1948 دلار معامله می‌شود.

با توجه به اینکه نیمه ابتدایی هفته جاری تعطیل است، نباید انتظار روند خاصی را از قیمت طلا و سکه داشت. به نظر می‌رسد بازارساز قصد دارد قیمت دلار را در همان کانال 51 تا 52 هزار تومانی حفظ کند. از همین رو قیمت در بازار فلز زرد نیز همانند هفته‌های گذشته بر مدار قیمت دلار خواهد چرخید و کاهش یا افزایش خاصی را تجربه نخواهد کرد.

سکه در کانال 30 میلیونی ماند

روز پنجشنبه 11 خرداد 1402 سکه امامی 291 هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با رقم 30 میلیون و 588 هزار تومان معامله شد. سکه بهار هم افزایش 292 هزار تومانی داشت. این قطعه بار دیگر به کانال 27 میلیونی برگشت و با قیمت 27 میلیون و 287 هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته اخیر نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام 100 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت 16 میلیون و 700 و 11 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شدند.

روز قبل سکه گرمی نیز 100 هزار تومان رشد قیمت داشت و با رقم 6 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

چرخش طلا بر مدار انس جهانی

روز پنجشنبه قیمت طلا با افزایش قیمت دلار و انس جهانی همراه شد. هر مثقال طلا در این روز با قیمت 10 میلیون و 840 هزار تومان معامله شد و حدود 30 هزار تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلا نیز حدود 10 هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و 504 هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و 470 هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته گذشته حباب سکه در تمام قطعات افزایش قیمت داشت. بیشترین مقدار افزایش قیمت حباب مربوط به سکه بهار با 130 هزار تومان رشد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *