2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت جهانی نفت در مرز 85 دلار

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت به مرز 85 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت در مرز 85 دلار

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت 88 سنت رشد کرد و به 84.88 دلار رسید.

قیمت نفت آمریکا هم 78 سنت بالا رفت و هم اکنون هر بشکه از این نفت 82.09 دلار در بازار جهانی خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین معاملات دیروز 82.50 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در حالی امروز به محدوده بیشینه خود در سه سال گذشته رسیده که دلیل آن پیش‌بینی کمبود عرضه نفت به بازار جهانی طی ماه‌های آینده بوده است.

بخشی از این افزایش مربوط به تغییر سوخت بسیاری از نیروگاه‌ها از گاز به ذغال سنگ بوده است زیرا قیمت این دو حامل انرژی در بازار جهانی هم اکنون نسبت به نفت بسیار بیشتر است.

از سوی دیگر گفته می‌شود حجم نفت انبار شده کشورهای همکاری اقتصادی و توسعه به کمترین میزان خود از سال 2015 به بعد رسیده است که این خبر هم مزید بر علت بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی در معاملات امروز بوده است.

به طور کلی از آنجا که شیوع ویروس کرونا در بسیاری از اقتصادهای جهان فروکش کرده فعالیت‌های اقتصادی دوباره جان گرفته و تقاضا برای حامل‌های انرژی هم افزایش یافته است و همین امر موجب بالا رفتن قیمت طی ماه‌های گذشته شده است.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *