اقتصاد آنلاین/ قیمت امروز اونس طلا بین ۱۹۳۵ و ۱۹۲۲ دلار – ۱۳ دلار- نوسان داشت و شاخص دلار نیز در ادامه روند افزایشی به نیمه دوم ۹۳ رسید.
 
ارزش طلا امروز با رشد قیمت دلار کاهش یافت، اما در محدوده یک ماهه اخیر متوقف شد، طبق نظر تحلیلگران تا سرمایه‌گذاران در انتظار خبری از سیاست بانک مرکزی اروپا هستند اتفاق چشمگیری رخ نخواهد داد. 

سد شکست ناپذیر طلا
قیمت طلا امروز با باز شدن بازارها ابتدا نزدیک به 10 دلار کاهش داشت و سپس به حدود قبلی یعنی 1930 دلار بازگشت. با این حال دقایقی پیش با انتشار آمار تولید ناخالص داخلی اروپا قیمت اونس طلا  دوباره 10 دلار کاهش داشت و به قیمت 1920 دلار، سطح حمایتی یک ماهه اخیر رسید. تولید ناخالص داخلی اروپا از منفی 12.1 درصد و منفی 15 درصد سالانه به‌ترتیب به منفی 11.8  درصد ماهانه و منفی 14.7درصد سالانه  رسید. این درحالیست که پیش‌بینی می‌شد این آمار ثابت و بدون تغییر منتشر شوند.  همان‌طور که درچند هفته گذشته گفته شده، این نوسانات فعلاً قدرت شکست کف 1900 را ندارند و بیشتر به عنوان فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران بلند مدت طلا تلقی می‌شوند.

در بازار طلا همه چشم‌ها اکنون بانک مرکزی اروپا خیره شده است، تا ببینند آیا این بانک در روز چهارشنبه برای افزایش فشار تورم اقدامی انجام می دهد یا خیر. گرچه اقدامات محرک جدید از بانک مرکزی اروپا باعث تقویت دلار آمریکا و در نتیجه کاهش قیمت طلا می شود، تحلیلگران گفته اند که سرمایه گذاران باید از این نوسانات کوتاه مدت عبور کنند و روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنند. زیرا بنظر می‌رسد یک دوره جدید در رقابت جهانی کاهش ارزش پول در حال صورت گرفتن است. 

شاخص دلار در ادامه روند 5 روزه صعود
ارزش دلار در 5 روز گذشته 1 درصد و در 24 ساعت گذشته نزدیک به 0.5 درصد افزایش داشته است. آخرین باری که قیمت دلار در حد 93.30 رسیده بود 2 هفته‌ پیش بود، بعد از آن به 92.10 سقوط کرد. بنظر می‌رسد دلار  بین همین دو حد یعنی 93.50 و 92 در نوسان باقی بماند، زیرا بیش از 1 ماه است که پس سقوط از 97 واحد مانند طلا در این محدوده باقی مانده است. برخلاف طلا با توجه چشم‌انداز اقتصادی مبنی بر  کاهش نرخ بهره و افزاش تورم به نظر می‌رسد مرحله بعدی دلار نزولی باشد.