1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین روی سطح ۱۰,۰۰۰ دلار باقی ماند

قیمت بیت کوین روی سطح ۱۰,۰۰۰ دلار باقی ماند

قیمت بیت کوین روی سطح ۱۰,۰۰۰ دلار باقی ماند

با وجود سقوط شدید قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال همچنان توانسته است از حمایت ۱۰,۰۰۰ دلار دفاع کند و تحلیل‌گران امیدوار هستند که روند صعودی بار دیگر آغاز شود.

به گزارش کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین دیروز و پس از سقوط‌های متوالی توانست تا محدوده ۱۰,۲۰۰ احیا شود. این در حالی بود که بیشتر آلت کوین‌ها به‌دنبال بازیابی قیمت بودند اما با توجه به وضعیت فعلی بازار،‌ می‌توان گفت که در این امر موفقیت چندانی کسب نکردند. در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۳۲۰.۲ میلیارد دلار است.

در طول روزهای گذشته خرس‌ها بر بازار تسلطی کامل داشتند. طی ماه‌های اخیر و پیش از رسیدن به ۱۲,۰۰۰ دلار، قیمت بیت کوین دو بار به محدوده زیر ۱۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده و هر دو بار نیز با حمایت قابل‌توجهی همراه بوده است.

با فرض اینکه قیمت بیت کوین به سقوط خود ادامه می‌دهد، حمایت اصلی پیش روی آن ۱۰,۰۰۰ دلار است که به‌عنوان یک حمایت روانی و قدرتمند عمل می‌کند. در صورت شکستن این سطح حمایتی، حمایت‌های بعدی در ۹,۸۱۵ و ۹,۷۵۰ دلار قرار دارد.

نمودار قیمت بیت کوین در روزهای اخیر

از سوی دیگر، در صورتی که شاهد بازیابی قیمت باشیم، مقاومت‌های ۱۰,۵۰۰، ۱۰,۶۰۰ و ۱۰,۷۵۰ دلار پیش روی پادشاه ارزهای دیجیتال قرار دارد. در صورتی هم که با موفقیت از سد این مقاومت‌ها عبور کند، مقصد بعدی ۱۱,۰۰۰ دلار است.

به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، سقوط بازارهای سهام سبب کاهش قیمت ارزهای دیجیتال شده است و احیای روز گذشته نیز به‌واسطه احیای بازارهای سهام رخ داده است. روز گذشته با اینکه وال استریت با احیایی سریع همراه بود، اما سه شاخص اصلی بازار آمریکا روز گذشته را با وضعیتی قرمز به پایان رساندند. شاخص داوجونز با ۰.۵۵٪ سقوط، S&P500 با ۰.۸٪ سقوط و نزدک با ۱.۲۷٪ سقوط همراه بودند.

اوضاع برای بسیاری از آلت کوین‌ها هم مناسب بود. ریپل صعودی ۲ درصدی داشت و بیت کوین کش و لایت کوین نیز ۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت ایاس، بایننس کوین، کاردانو، تزوس و استلار نیز به ترتیب ۱۶، ۲.۵، ۵، ۷ و ۶ درصد صعود کرد. در حال حاضر وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال قرمز است و روند احیای بسیاری از آلت کوین‌ها از جمله اتریوم کند شده است.

رقابت پولکادات و چین لینک نیز بر سر مقام پنجم بازار ادامه دارد. صعود ۵ درصدی قیمت چین لینک سبب شد تا جای پولکادات را در رتبه پنجم بگیرد. قیمت پولکادات با کاهشی ۱۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ۳.۸۸ رسیده است.

کاهش قیمت ۱۳ درصدی ترون هم باعث شد تا یکی از بازنده‌های بزرگ روزهای گذشته باشد. این در حالی بود که ترون در روزهایی که بیشتر ارزهای دیجیتال در وضعیت نزولی قرار داشتند، رفتاری برعکس نشان می‌داد. قیمت اتریوم، ارز دیجیتال شماره دو بازار هم در حال حاضر در محدوده ۳۲۰ دلار معامله می‌شود. هفته‌های گذشته اتر توانسته بود تا اوج قیمت ۴۴۰ دلاری نیز پیش رود.

او‌ام‌جی نتورک (۲۸٪)، استورج (۲۴٪)، آوی (۱۷٪)، وی‌چین (۱۴٪)، تتا (۱۴٪)، زیرواکس (۱۲٪)، UMA (۱۳.۵٪) و DFI.Money (۱۵٪) از جمله ارزهایی بودند که روز گذشته را با افزایش قیمت به پایان بردند.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۳۲۲ میلیارد دلار است و بیت کوین سهمی ۵۸ درصدی از بازار را در اختیار دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *