اقتصاد نیوز/ خرید خانه با بودجه ای بین یک تا ۱.۵ میلیارد تومان در برخی محله های تهران امکانپذیر است و با این بودجه می توان آپارتمان هایی بین ۴۳ تا ۶۵ متر را خریداری کرد.
 
یافتن خانه های ارزان قیمت در تهران تقریبا تبدیل به کار بسیار سختی شده است در حالی که با بودجه یک تا ۱.۵ میلیارد تومان تا یکی دو سال گذشته می شد آپارتمان های ۷۰ تا ۱۰۰ خریداری کرد اما در سال ۱۴۰۰ دایره انتخاب بسیار محدودتر شده و کوچک متراژهای چند ساله با این مبلغ قابل خریداری هستند.
بررسی ها نشان می دهد در سی متری جی می توان یک واحد ۶۴ متری را با قیمت ۱۸.۹ به ازای هر متر و قیمت کل ۱.۲۱۰ میلیارد تومان خریداری کرد.

در خیابان رودکی نیز یک آپارتمان ۶۵ متری با عمر ۱۷ سال به قیمت ۲۰.۸ میلیون به ازای هر متر و قیمت کل ۱.۳۵۰ میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است.

گران‌ترین واحد این لیست را باید یک آپارتمان ۴۳متری با عمر ۹ سال در نارمک دانست که برای فروش آن ۳۴.۸ میلیون تومان به ازای هر متر مربع و قیمت کل ۱.۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

در رتبه دوم یک آپارتمان ۴۴ متری در خیابان پرستار قرار دارد که مالک برای فروش آن قیمت ۳.۵ میلیون تومان بابت هر متر مربع و قیمت کل ۱.۳۴۰ میلیارد تومان را تعیین کرده است.