1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر راه‌اندازی می‌شود

قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر راه‌اندازی می‌شود

قراردادهای هوشمند بیت کوین با همکاری اینترنت کامپیوتر راه‌اندازی می‌شود

قرار است امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند با همکاری بنیاد دفینیتی (Dfinity) و شبکه اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) به بلاک چین بیت کوین اضافه شود.

به گزارش کوین تلگراف، شبکه اینترنت کامپیوتر که متعلق به بنیاد دفینیتی است، امکانی پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به بلاک چین بیت کوین اضافه خواهد کرد. این اتفاق می‌تواند موارد استفاده از بیت کوین را بیشتر کند.

بنیاد دفینیتی روز سه‌شنبه اعلام کرد که اینترنت کامپیوتر از سیستم رمزنگاری موسوم به کلید زنجیره‌ای (Chain Key) برای یکپارچه‌سازی شبکه خود با بلاک چین بیت کوین استفاده می‌کند. به‌گفته دفینیتی این روش با استفاده از آدرس‌های بومی بیت کوین که به‌طور مستقیم بر روی شبکه اینترنت کامپیوتر میزبانی می‌شوند، راه‌ را برای پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند باز می‌کند.

دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، بنیان‌گذار و پژوهشگر ارشد بنیاد دفینیتی، گفته است:

قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر به نقدینگی بیت کوین دسترسی خواهند داشت و بیت کوین هم بدون نیاز به سرویس‌های ایجاد پل ارتباطی ناامن و پردردسر، به قابلیت‌های جدید و قدرتمند قراردادهای هوشمند [اینترنت کامپیوتر] دسترسی خواهد داشت.

قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر آدرس‌های مربوط به ارز دیجیتال بیت کوین را مشخص می‌کنند و به آنها دسترسی مستقیم به تراکنش‌های بلاک چین بیت کوین را می‌دهند. تأیید نهایی تراکنش‌ها در شبکه اینترنت کامپیوتر تنها ۲ ثانیه طول می‌کشد. این در حالی است که زمان لازم برای تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین بیت کوین ۴۰ دقیقه است. برای حل این مشکل می‌توان از برنامه‌هایی موسوم به «بانک‌های بیت کوین» استفاده کرد. این برنامه‌ها که به‌طور مستقیم در شبکه اینترنت کامپیوتر فعالیت می‌کنند، امکان پردازش سریع و ۲ ثانیه‌ای تراکنش‌ها را فراهم می‌کنند.

بنیاد دفینیتی اوایل سال جاری با هزینه‌ای ۲۲۳ میلیون دلاری اکوسیستمی را مخصوص توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرد که از قراردادهای هوشمند و ساخت بلاک چین‌های جدید هم پشتیبانی می‌کند. این پروژه که پیاده‌سازی آن در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، از برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ازجمله اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) و پالی چین کپیتال (Polychain Capital) حمایت مالی دریافت کرده است.

آخرین اقدام دفینیتی بخشی از یک نوآوری گسترده‌تر است که شبکه بیت کوین را آماده پذیرش تراکنش‌های بیشتر و سریع‌تر، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و نسل سوم وب (Web3.0) می‌کند. شبکه منبع‌باز (Open-source) استکس (Stacks) در ماه ژانویه (دی) از چشم‌انداز خود برای قراردادهای هوشمند مبتنی بر بیت کوین رونمایی کرد که شامل یک بلاک چین لایه اول بود و از یک پل ارتباطی بومی استفاده می‌کرد.

چندین توسعه‌دهنده دیگر هم پیش از به‌روزرسانی تپروت بیت کوین که اواخر سال جاری میلادی انجام می‌شود، مشغول توسعه برنامه‌های جدید هستند. این به‌روزرسانی حمایت گسترده‌ای از سوی نودهای استخراج‌کننده دریافت کرده است که راه را برای فعال‌سازی سافت فورک (Soft Fork) در ماه نوامبر (آبان) هموار می‌کند.

با اینکه بیت کوین تاکنون نتوانسته است تمام پایه‌های فکری موجود در وایت پیپر سال ۲۰۰۸ ساتوشی ناکاموتو، ازجمله تبدیل‌شدن به ابزاری فراگیر به‌عنوان یک سیستم پولی الکترونیکی، را به‌طور کامل عملی کند، اما خود را به‌عنوان یک دارایی جایگزین برتر معرفی کرده است. ارزش بازار بیت کوین در ماه مه (اردیبهشت) و پیش از اصلاح گسترده بازار به ۱ تریلیون دلار رسید. این رشد بیشتر به‌لطف افزایش سرمایه‌گذاری‌های نهادی بوده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *