1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

فروش سهام عدالت چطور انجام می‌شود؟

فروش سهام عدالت چطور انجام می‌شود؟

فروش سهام عدالت چطور انجام می‌شود؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

فروش سهام عدالت تا سقف 60 درصد از اواسط تابستان سال جاری برای افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، آزاد و قابل فروش شده است. فروش سهام عدالت در حالی ادامه دارد که ارزش این سهام برای مدتی رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد،‌ هرچند با اصلاح یک ماه اخیر شاخص، بخشی از رشد آن تعدیل شد.

جهت آزادسازی سهام عدالت از تاریخ 10 اردیبهشت ‌ماه 1399 تا تاریخ 29 خردادماه 1399، سهامداران می‌توانستند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir روش مدیریت سهام عدالت خود را انتخاب کنند.

سهامدارانی که تمایل داشتند مدیریت سهام عدالت خود را شخصاً به عهده بگیرند، می‌توانستند با انتخاب گزینه آزادسازی به روش مستقیم در سامانه سهام عدالت، اختیار فروش سهام عدالت خود را به دست آورند و در صورت تمایل اقدام به نگهداری یا فروش سهام عدالت خود کنند.

درصورتی‌که سهامدار تمایلی به آزادسازی مدیریت سهام عدالت خود به روش مستقیم نداشت، به‌صورت پیش‌فرض مدیریت سهام عدالت فرد، توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صورت می‌پذیرفت و سهامدار همانند گذشته از امتیاز سهام عدالت خود استفاده می‌کرد.

پس از به اتمام رسیدن زمان آزادسازی، امکان فروش سهام عدالت طی چند مرحله به سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، داده شد.

سهامدارانی که قصد فروش سهام عدالت یا مشاهده ارزش روز دارایی خود را دارند، می‌توانند به سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی یا همان سامانه سعدی به نشانی https://edalat.farabixo.com ، مراجعه کنند.

در سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی ارزش روز دارایی سهامدار قابل‌رؤیت بوده و درصورتی‌که سهامدار تمایل به فروش بخشی از سهام عدالت خود را داشته باشد، می‌تواند با انتخاب گزینه فروش، بخشی از سهام خود را به فروش رساند.

جهت استفاده از امکانات سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی، می‌توانید به نشانی اینترنتی edalat.farabixo.com مراجعه کرده و با ورود کد ملی و شماره تلفن همراه خود، وارد این سامانه شوید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که شماره تلفن وارد شده در سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی می‌بایست با شماره‌ای که در زمان ثبت‌نام سهام عدالت ارائه کرده‌اید، یکسان باشد.

در صورت مغایرت شماره وارد شده در این سامانه با شماره ارائه شده در هنگام ثبت‌نام سهام عدالت، سهامدار می‌تواند با مراجعه به سامانه سهام عدالت، مشخصات خود را اصلاح کند و پس از آن وارد سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری فارابی شود.

سهامدارانی که گزینه فروش سهام عدالت را در سامانه سعدی انتخاب می‌کنند، پس از فروش بخشی از سهام خود، وجه حاصل از فروش را توسط این سامانه دریافت می‌کنند.

توجه داشته باشید که با توجه به ماهیت نوسانی بازار سرمایه، فروش سهام عدالت در بورس ممکن است زمان‌بر باشد، لذا زمان دقیقی جهت واریز وجوه حاصل از فروش را نمی‌توان اعلام کرد.

توجه به این نکته نیز برای سهامداران خالی از لطف نیست که ارزش روز سهام عدالت با توجه به نوسانات موجود در بورس، دائماً تغییر می‌کند.

سازمان بورس در مواقعی که بازار سرمایه به دلایلی با ریزش همراه می‌شود، جهت کنترل التهاب بازار، اجازه فروش سهام عدالت را نمی‌دهد؛ بنابراین سهامداران توجه داشته باشند که به دلیل موارد ذکرشده، واریز وجوه حاصل از فروش سهام عدالت، در سامانه سعدی می‌تواند با تاخیر صورت پذیرد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *