تجارت نیوز/خوراک مرغ باید ۱۰ روزه از بازارگاه ترخیص شود اما تاخیر در این مساله سبب شده که ۷۷ تن ذرت خوراک مرغ‌ها در بازارگاه خراب شود. برخی از شرکت‌ها می‌گویند خوراک مرغی که خریده‌اند خراب شده و وزارت جهاد کشاورزی هم جوابی نمی‌دهد.

 خوراک مرغ کم است و امور پشتیبانی دام هم جنسی به مرغداران تحویل نداده است. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفت: برخی مرغداران برای تامین نهاده از بازارگاه با قیمت‌های میلیاردی دان مرغ خریده‌اند اما شرکت واردکننده وجود خارجی ندارند. وزارت جهاد از این مساله خبر دارد اما هیچ اقدامی انجام نداده است.

ناصر نبی‌پور اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی فعالیت این شرکت‌ها را در بازارگاه تائید کرده است، این در حالی است که این شرکت‌های واردکننده سرمایه‌های مردم را برداشتند و در ایران حضور ندارند.

او همچنین از خراب شدن دان مرغ‌ها در بازارگاه خبر داد. او در این رابطه توضیح داد: بهمن ماه سال گذشته ۷۷ تن ذرت خراب به مرغداری ما فروخته شد. زمانی که این موضوع را به گوش وزارت جهاد کشاورزی رساندیم آنها پاسخ دادند که «پیش‌بینی نمی‌کردیم اگر جنس در بازارگاه خراب شود باید چه اقدامی انجام دهیم؟»

 
نبی‌پور اظهار کرد: سهمیه دان به مرغداران داده می‌شود اما طبق اساس‌نامه دان مرغ باید ۱۰ روزه از بازارگاه به مرغداران تحویل داده شود اما برخی مرغداران دو ماه است که نتوانستند خوراک مرغ خود را از بازارگاه تامین کنند.