تسنیم/ رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح پروژه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بخشی از فاز ۱۴ پارس جنوبی در دولت دوازدهم وارد مدار تولید و حداقل ۵۰ میلیون متر مکعب گاز وارد خط و شبکه سراسری می‌شود.

سیدپرویز فتاح، در عسلویه، از کار جهادی در پارس‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: فرزندان زهرای مرضیه(س) با شور حسینی و فعالیت جهادی با اعتماد راسخ به راه امام راحل و اطاعت از مقام معظم رهبری پرچم عزت و خودکفایی در پارس جنوبی را برافراشته کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان فاز 14 پارس جنوبی را آخرین فراز استفاده از میدان مشترک پارس‌جنوبی دانست و تاکید کرد: بدون تعارف یک رویداد مهمی در فاز 14 پارس جنوبی رخ داده که سبب فخر ایران است چراکه این فاز با طراحی متخصصان داخلی، به‌دست ایرانیان و تجهیزات داخلی در حال ساخت  و راه‌اندازی است.

وی، با بیان اینکه نخستین فاز پارس جنوبی را فرانسوی‌ها طراحی و ساختند خاطر نشان کرد: آخرین فاز  پارس جنوبی به دست ایرانیان در حال ساخت  و نشان از توانمندی ایرانیان  و خودکفایی ایران در این عرصه است.
فتاح با بیان اینکه ساخت فاز 14 پارس جنوبی در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان به دست متخصصان ایرانی ساخته شد تصریح کرد: دشمنان تصور کردند که کار نیمه تمام می‌‌ماند، کور خواندند، با  عنایت خداوند متعال فاز 14 پارس جنوبی با عزت و تلاش شبانه‌روزی و با کیفیت بهتر از فازهای قبلی در حال اجراست و بدن اغراق اگر فاز 14 پارس جنوبی با دیگر فازهایی که خارجی‌ها کار کردند مقایسه شود حتما این فاز از نظر تکنولوژی، تجهیزات، کارآمد، کارآیی بالاتر است.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه فاز 14 پارس جنوبی بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود خاطر نشان کرد: کارفرما که شرکت نفت و گاز پارس است از روند اجرای فاز 14 پارس جنوبی راضی است و من که آشنایی نسبی به این پروژه‌ها دارم دیدم شرکت‌های بنیاد مستضعفان با همکاری و وحدت رویه همت ویژه‌ای دارند.

وی، از افتتاح پروژه فاز 14 پارس جنوبی در سال 1400 خبر داد و بیان کرد: بخشی از فاز 14 پارس جنوبی در دولت دوازدهم  وارد مدار تولید و حداقل 50 میلیون متر مکعب گاز وارد خط و شبکه سراسری می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر حل مشکلات و کمبودها تصریح کرد: فاز 14 پارس جنوبی درآمد بالایی برای کشور دارد چراکه می‌تواند در مدت 1.5 سال تمام سرمایه‌گذاری انجام شده برگرداند و در این راستا بنیاد مستضعفان و شرکت‌های وابسته در این کارآفرینی سهیم هستند.

فتاح از بومی سازی تکنولوژی ساخت تاسیسات صنعت گاز توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و بیان کرد: بنیاد مستضعفان و شرکت‌های تحت پوشش نشان دادند که می‌توانند با بومی‌سازی فناوری، جای خارجی‌ها را بگیرند و کار را بهتر از آن‌ها انجام دهند.
وی، با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های بنیاد مستضعفان در ساحل، فراساحل و خشکی در اجرای فاز 14 پارس جنوبی تصریح کرد: به وزارت نفت و مسئولان صنعت نفت و گاز کشور با اطمینان اعلام می‌کنیم جای هیچ نگرانی نیست، که با تحریم‌ها و مسائلی که فراهم کرده‌اند این خلاء کاملا پر شده و بنیاد مستضعفان خودش را در این پروژه تجهیز کرده و دکل‌های دریایی و خشکی بازسازی و تقویت شده و هر جا لازم بود و تشخیص دادند این نهاد وارد می‌شود و نیاز را برطرف می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام آمادگی برای اجرا و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌هایی که بر روی زمین مانده گفت: این نهاد با توانمندی بالا در طرحی که بر روی زمین مانده وارد می‌شود و جای نیروهای خارجی که طرح‌ها را رها کرده‌اند می‌گیرد و اگر جایی نیاز به سرمایه‌‌گذاری است بنیاد مستضعفان  آمادگی دارد.

فتاح، پیام فاز 14 پارس جنوبی را عزت، توانمندی و خودکفایی ایران در این عرصه دانست و تاکید کرد: هیچ کار و طرحی که با مشارکت خارجی‌ها اجرا می‌شد و اکنون رها کرده‌اند بر روی زمین نمانده و نخواهد ماند و در این پروژه‌ها تنها خارجی‌ها متضرر شده‌اند چراکه همه تجهیزات ایرانی شد و  ایران اسلامی مجهز به تکنولوژی فنی روز دنیا شد.

وی، با اشاره به نقش مهم بنیاد مستضعفان در حل مشکلات مردم آسیب دیده استان بوشهر در سیل و آتش‌سوزی بازارچه ساحلی دیلم خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان به همه صاحبان غرفه‌های خسارت دیده در حادثه آتش سوزی بازارچه دیلم وام کم بهره و قرض‌الحسنه پرداخت کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سیل در آذر ماه امسال در استان بوشهر گفت: این نهاد 10 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به آسیب دیدگان از سیل در استان بوشهر پرداخت کرد و تامین سیمان رایگان برای ساخت واحدهای خسارت دیده هم متقبل شد.