1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

از گوشه و کنار، خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شده است، با این حال، این اخبار به‌طور رسمی تأیید نشده است.

به گزارش کوین تلگراف، پس از ارسال قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ روی گیت‌هاب، موجی از شور و هیجان میان اعضای جامعه کاربری اتریوم به راه افتاده است؛ با این حال، توسعه‌دهندگان اصلی هنوز راه‌اندازی رسمی قرارداد سپرده‌گذاری را تأیید نکرده‌اند.

گفتنی است توسعه‌دهندگان سرشناس اتریوم، پیش‌تر خطر قراردادهای سپرده‌گذاری جعلی را به کاربران گوشزد کرده‌اند، بنابراین کاربران باید هوشیار باشند و پیش از انتشار اطلاعیه رسمی از ارسال هرگونه اتر به قراردادهای یادشده خودداری کنند.

مخزن یادشده چندین ساعت است که روی گیت‌هاب ارسال شده و آن‌طور که به نظر می‌رسد کارل بیخویزن (Carl Beekhuizen)، محقق بنیاد اتریوم دست به این کار زده است. در پلتفرم دیسکورد عده‌ای گفته‌اند که احتمال دارد حساب کاربری بیخویزن هک شده باشد.

این نسخه از قرارداد سپرده‌گذاری با عنوان «v1.0.0 of the eth2.0-deposit-cli» منتشر شده است و همراه با آن عبارت «باید برای شروع کار شبکه اصلی آستین‌ها را بالا بزنیم» به چشم می‌خورد.

علی‌رغم آنکه مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، توجه همه را در توییتر به خود مشغول کرده، مدت‌ها است که جامعه کاربری اتریوم منتظر اعلام هرگونه خبررسمی از راه‌اندازی نسخه دوم اتریوم هستند. در سایت ردیت نیز پست‌های فراوانی پیرامون این موضوع ارسال شده است.

دیوید هافمن (David Hoffman)، بنیان‌گذار بنکس‌لس (Bankless) با اشاره به راه‌اندازی قرارداد سپرده‌گذاری همزمان با انتخابات آمریکا طی توییتی نوشته است:

انتشار قرارداد سپرده‌گذاری در شب انتخابات، اتفاقی بزرگ است.

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

توسعه‌دهندگان ارشد و اعضای شاخص جامعه کاربری اما هنوز چیزی در مورد این اتفاق در توییتر خود ارسال نکرده‌اند، با این حال، بن ادگینتون (Ben Edgington)، توسعه‌دهنده کانسنسیس (ConsenSys) در توییتر خود نوشته است که تا راه‌اندازی قرارداد سپرده‌گذاری فقط چند ساعت باقی مانده است.

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

تاکنون همه متقاعد نشده‌اند که انتشار کد یادشده روی گیت‌هاب به قرارداد سپرده‌گذاری کامل تعلق داشته باشد. در همین راستا فردی به نام اوسین (Osin) که خود را توسعه‌دهنده فریلنسر معرفی کرده است در پاسخ به آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، از فعالان سرشناس جامعه کاربری اتریوم می‌نویسد:

در این کامیت، قرارداد سپرده‌گذاری کجاست؟ کد منتشرشده تنها شامل کد تولید کیف پول و کد عبارت یادیار است؟

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

گفتنی است قرارداد سپرده‌گذاری امکان انتقال اتر میان اتریوم و اتریوم ۲.۰ را میسر می‌کند و مشتمل بر یکی از چندین به‌روزرسانی موردنیاز برای تسهیل راه‌اندازی فاز صفر اتریوم ۲.۰ است. انتظار می‌رود که بلاک جنسیس بیکان چین اتریوم ۲.۰ چند هفته پس از راه‌اندازی قرارداد سپرده‌گذاری تولید شود و زمینه را برای گذار به روش اجماع اثبات سهام و شاردینگ زنجیره هموار کند. کاربران برای آنکه در قالب اعتبارسنج‌ها بتوانند فعالیت کنند باید ۳۲ اتر را سپرده‌گذاری کنند. همچنین ۱۶,۳۸۴ اعتبارسنج برای تکمیل راه‌اندازی بیکان چین موردنیاز است.

پیش‌تر با انتشار اعلامیه زودهنگام ادگینتون مبنی بر آماده‌بودن قرارداد سپرده‌گذاری برای راه‌اندازی، دنی رایان (Danny Ryan) خواستار تعویق بیشتر شد تا بتوان عملکرد و یک کتابخانه امضا موسوم به blst را حسابرسی کرد. در هر حال، حتی اگر انتشار کد قرارداد سپرده‌گذاری وجهه‌ای رسمی نداشته باشد، بنابر توییت رایان، به‌نظر می‌رسد فاصله چندانی با این اتفاق باقی نمانده است:

غیر رسمی/ قرارداد سپرده (deposit contract) اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی شد

گفتنی است ادگینتون با انتشار یادداشتی در هفته گذشته تأیید کرد که روند حسابرسی به‌خوبی پیش می‌رود و همه برای راه‌اندازی رسمی آماده‌اند.

پیش‌تر نیز وی خبر داده بود که رویداد جنسیس بیکان چین، تنها ۶ تا ۸ هفته پس از راه‌اندازی و استقرار قرارداد سپرده‌گذاری اتفاق خواهد افتاد. وی همچین در آن زمان نسبت به قراردادهای جعلی هشدار داده بود:

در روزهای آینده شاهد سیلی از قراردادهای سپرده‌گذاری جعلی خواهیم بود. فقط و فقط به اعلامیه‌های رسمی بنیاد اتریوم توجه و از ارسال هر تعداد اتر به قراردادهای تصادفی خودداری کنید.

گفتنی است در زمان نگارش این مقاله با دنی رایان و ادگینتون برای اظهارنظر در مورد این موضوع تماس گرفته شده است، اما هیچ یک به پرسش‌های ارسالی پاسخی نداده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *