2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

عملکرد فوق‌العاده لایت کوین با ۴۵ درصد رشد طی یک هفته

عملکرد فوق‌العاده لایت کوین با ۴۵ درصد رشد طی یک هفته

قیمت لایت کوین طی ۷ روز گذشته رشدی ۴۳.۸ درصدی داشته است. از ژوییه سال ۲۰۱۹ تا کنون این اولین بار است که قیمت لایت کوین از مرز ۱۰۰ دلار عبور می‌کند.

به گزارش کریپتو بریفینگ، افزایش سرمایه ورودیِ ناشی از رسیدن قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود و جهشی که در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شد، عامل اصلی رشد لایت کوین بوده است.

نباید فراموش کرد که عملکرد لایت کوین نسبت به‌ عملکرد بیت کوین بهتر بوده است. این عملکرد خوب تا جایی بوده است که لایت کوین بیشترین رشد قیمت را در میان ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار داشته است. در این میان، تنها چیمپیون (Chimpion)، الگورند و سوئیس بورگ (SwissBorg) رشدی بیشتر از لایت کوین داشته‌اند.

حجم معاملات لایت کوین

شاید رشد بلندمدت حجم معاملات لایت کوین را بتوان به‌عنوان عامل اصلی افزایش قیمتش دانست. در ماه نوامبر (آبان)، حجم معاملات لایت کوین به حدود دو برابر حجم معاملاتش در ماه اوت ۲۰۱۹ رسید. افزایش حجم معاملات حاکی از افزایش نقدینگی در بازار این ارز دیجیتال است.

نمودار قیمت لایت کوین

این در حالی است که وضعیت قیمت لایت کوین روی نمودارها هم بسیار صعودی است. این ارز دیجیتال الگوی مثلث متقارن و فیبوناچی ۲۳.۶ درصدی را شکسته است و حالا به‌دنبال عبور از سد ۱۴۶ دلار و اوج قیمت سال ۲۰۱۹ خود است. ۹۰ و ۸۳ دلار هم حمایت‌های پیش روی لایت کوین هستند.

همزمان با عبور قیمت بیت کوین از محدوده ۲۰,۰۰۰ دلاری، تحلیل‌گران منتظرند تا قیمت لایت کوین هم یک صعود دو رقمی دیگر را ثبت کند. سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و نهادهای سرمایه‌گذاری می‌توانند با ورود حجم بالایی از سرمایه، جرقه این صعود را روشن کنند. صد البته نباید فراموش کرد که این سناریو برای تمام ارزهای دیجیتال دیگر بازار هم محتمل است.

شتاب قیمت سه‌ماهه قیمت لایت کوین

شتاب قیمت، عاملی که سرعت چرخش ارزها در بازار را اندازه می‌گیرد، از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ تا به حال تغییر نکرده است. این معیار از طریق تقسیم تراکنش‌های درون زنجیره‌ای بر ارزش بازار به دست می‌آید.

عامل مهم دیگری که باید آن را لحاظ کرد، هاوینگ سال گذشته لایت کوین بود. به‌عقیده بسیاری، هاوینگ تأثیر بسزایی بر قیمت لایت کوین گذاشته است. این در حالی است که با توجه به شتاب پایین قیمت، این استراتژی در ایجاد تقاضا در بازار شکست خورد. نباید فراموش کرد که از آن زمان تا به حال، استفاده از لایت کوین در تراکنش‌ها بیشتر شده است.

در حال حاضر آدرس‌های لایت کوین پس از یک سیر صعودی خطی از سال ۲۰۱۸، به بیش از ۶۰ میلیون رسیده است. شاید بتوان گفت که سرمایه‌گذاران لایت کوین را برای بلندمدت نگه‌داری می‌کنند.

هش ریت شبکه لایت کوین

فعالیت‌های استخراج لایت کوین را می‌توان عاملی دیگر در جهش قیمتش دانست. هش ریت شبکه لایت کوین در سه سال گذشته حول ۱۵۰ ترا هش بر ثانیه در نوسان بوده است.

هاوینگ لایت کوین باعث شد تا پاداش بلاک‌های این ارز دیجیتال کاهش پیدا کند و همین مسئله باعث کم‌شدن تورم آن شد. حالا و با توجه به افزایش قیمت این ارز دیجیتال، می‌توان انتظار داشت که ماینرهای بیشتری به‌سمت استخراج آن روی بیاورند؛ افزایش تعداد ماینرها ممکن است بر عرضه و تقاضای بازار هم تأثیرگذار باشد.

از آنجا که بیت کوین طلای دیجیتال است، بسیاری لایت کوین را نقره دیجیتال می‌نامند؛ همین موضوع نشان‌دهنده رویکرد بلندمدت سرمایه‌گذاران است. تیم توسعه این ارز دیجیتال را چارلی لی (Charlie Lee) رهبری می‌کند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *