1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

عملکرد خیره‌کننده اولنچ در هفته سقوط بازار؛ رشد ۳,۶۰۰ درصدی قیمت در عرض یک سال

عملکرد خیره‌کننده اولنچ در هفته سقوط بازار؛ رشد ۳,۶۰۰ درصدی قیمت در عرض یک سال

عملکرد خیره‌کننده اولنچ در هفته سقوط بازار؛ رشد ۳,۶۰۰ درصدی قیمت در عرض یک سال

قیمت اولنچ ساعاتی پیش و برای سومین روز متوالی رکورد خود را افزایش داد و در بالاترین سطح به ۱۴۰ دلار رسید. افزایش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای و اضافه‌شدن توکن اولنچ به بازار بخش آمریکایی صرافی بایننس، از دلایل اصلی رشد خیره‌کننده قیمت این ارز دیجیتال است.

به گزارش کریپتو گلوب، ساعاتی پیش قیمت اولنچ به اوج تاریخی خود در ۱۴۰ دلار رسید. این سومین روز متوالی است که اولنچ رکورد تاریخی خود را افزایش می‌دهد.

بلاک چین اولنچ شبکه‌ای میان‌زنجیره‌ای و سازگار با اتریوم است؛ یعنی هر توکن و پروژه‌ای که در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند، می‌تواند به اکوسیستم اولنچ مهاجرت کند و با هزینه‌ای به مراتب کمتر، از قابلیت‌های مشابه بلاک چین اتریوم بهره‌مند شود.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت اولنچ ساعاتی پیش به اوج تاریخی خود در ۱۴۰ دلار رسیده است. در حال حاضر هر واحد از این ارز دیجیتال حدود ۱۳۷ دلار معامله می‌شود و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

عملکرد خیره‌کننده اولنچ در هفته سقوط بازار؛ رشد ۳,۶۰۰ درصدی قیمت در عرض یک سال

اولنچ در ابتدای سال ۲۰۲۱ با قیمتی حدود ۳ دلار معامله می‌شد؛ این یعنی بازدهی آن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۳,۶۰۰ درصد بوده است.

دلایل رشد خیره‌کننده قیمت اولنچ

همان طور که پلتفرم تحلیلی «Coin98» گفته است، در ۱۳ ماه گذشته ۳۵۸ پروژه جدید به اکوسیستم اولنچ اضافه شده که در نوع خود خارق‌العاده است.

پاتریک ساتون (Patrick Sutton)، مدیر روابط‌عمومی مؤسسه آوا لبز (Ava Labs) که شبکه اولنچ را توسعه داده است، در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) درباره روند روبه‌رشد تعداد تراکنش‌ها در زنجیره «C-Chain» اولنچ گفته بود:

تنها در دو روز گذشته ۱ میلیون تراکنش در [زنجیره C-Chain] اولنچ انجام شده است. این رقم بیشتر از مجموع تراکنش‌های ژوئن (خرداد) و ژوییه (تیر) است.

عملکرد خیره‌کننده اولنچ در هفته سقوط بازار؛ رشد ۳,۶۰۰ درصدی قیمت در عرض یک سال

C-Chain نمونه‌ای از ماشین مجازی اتریوم است که بر اساس اولنچ کار می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از API این بلاک چین، روی آن قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. درواقع هر کاری که می‌توان روی شبکه اتریوم انجام داد، با استفاده از API زنجیره C-Chain هم امکان‌پذیر است.

لوئیجی دمئو (Luigi DeMeo)، مدیر بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در مؤسسه آوا لبز، دوشنبه هفته گذشته گفته بود تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه اولنچ، در طول سه ماه گذشته ۲۰ برابر شده است.

دمئو گفته است:

پیش از اعلام راه‌اندازی [برنامه تشویقی] اولنچ راش (Avalanche Rush)، تعداد آدرس‌های فعال روزانه اولنچ ۳,۵۰۰ مورد بود. امروز این عدد به ۷۰,۰۰۰ آدرس رسیده که یعنی در طول سه ماه گذشته ۲۰ برابر شده است. برای آنکه بهتر این موضوع را درک کنید، نتفلیکس (Netflix) یک سال پس از آغاز فعالیت خود در سال ۲۰۰۲، ۸۰۰,۰۰۰ عضو داشت و ۸ سال طول کشید تا به رشدی برسد که اولنچ در عرض ۳ ماه آن را تجربه کرده است.

چهارشنبه هفته پیش هم بخش آمریکایی صرافی بایننس اعلام کرد که در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) توکن اصلی شبکه اولنچ، یعنی «AVAX» را به بازار خود اضافه می‌کند. در حال حاضر معاملات اولنچ در بخش آمریکایی بایننس در بازار جفت‌ارزهای «اولنچ/ دلار» و «اولنچ/ تتر» انجام می‌شود.

جی کوراهاشی سوفو (Jay Kurahashi-Sofue)، یکی از مدیران بخش بازاریابی آوا لبز، دو روز پیش در توییتر خود گفته بود که اولنچ چهارمین شبکه محبوب کاربران از نظر ارزش سرمایه قفل‌شده (TVL) است و دلیل آن هم این است که کاربران به‌دنبال بلاک چین‌های سریع، مقرون‌به‌صرفه و امنی هستند که جامعه‌ای پرشور و فعال دارند.

کایل دیویس (Kyle Davies)، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره صندوق پوشش ریسک تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital)، پیش‌بینی کرده است که در سه ماه آینده تعداد پروژه‌های فعال در شبکه اولنچ ۱۰ برابر تعداد کنونی شود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *