تجارت نیوز/اختلاف بین نرخ دلار در صرافی‌ملی و بازار آزاد دوباره از ۴۰۰ تومان گذشته و برخی باز هم به سوداری کسب سود یک میلیون تومانی از این طریق مقابل صرافی‌ها صف کشیدند.

از ساعاتی پیش گزارش‌هایی از نقاط مختلف پایتخت رسیده است که نشان می‌دهد برخی دوباره مقابل صرافی‌ها صف کشیده‌اند.

پیش از این نیز بارها پیش آمده بود که مردم به سودای سودآوری با خرید و فروش دلار، صف خرید تشکیل داده بودند. برای مثال تابستان سال گذشته اختلاف نرخ بین صرافی‌ملی و بازار آزاد به نزدیک به دو هزار تومان رسیده بود. بنابراین مردم با خرید سهمیه دو هزار و ۱۰۰ دلاری خود از صرافی ملی و فروش آن در بازار آزاد موفق می‌شدند یک شبه چهار میلیون تومان سود کسب کنند.

حتی اردیبهشت ماه سال جاری نیز زمانی که اختلاف بین بازار رسمی و غیر رسمی از ۵۰۰ تومان گذشت مردم برای کسب این سود صف کشیدند.

آن‌طور که فعالان بازار در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان می‌کنند امروز نیز ماجرا همین است. قیمتی که صرافی ملی برای هر دلار آمریکا اعلام کرده ۲۳ هزار و ۸۴۶ تومان است درحالی که این ارز در بازار آزاد در حال حاضر ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان معامله می‌شود.

با این حساب افرادی که سهمیه سالانه دلاری خود را دریافت نکردند، فقط با ارائه کارت ملی و چند ساعت ماندن در صف می‌توانند نزدیک به یک میلیون تومان سود کسب کنند.