1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

عضو شورای عالی بورس: سرمایه‌گذاران مانند جویندگان طلا به بورس حمله کردند

عضو شورای عالی بورس: سرمایه‌گذاران مانند جویندگان طلا به بورس حمله کردند

حسین سلاح‌ورزی هشدار داد: ممکن است با اسم رمز حمایت از تولید به سمت توزیع وام ارزان‌قیمت برویم که این خطری مهم برای اقتصاد است.

عضو شورای عالی بورس: سرمایه‌گذاران مانند جویندگان طلا به بورس حمله کردند

حسین سلاح ورزی،عضو شورای عالی بورس در کلاب‌هاوس تخصصی خبرآنلاین با محوریت اینکه بورس در دولت رییسی به کدام سمت می‌رود؟ گفت: بورس در موقعیتی بسیار استثنایی قرار گرفت، در حقیقت از اواخر سال ۱۳۹۸ و اوایل سال ۱۳۹۹، مردم چون جویندگان طلا به بورس حمله بردند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وی تاکید کرد: افزایش شاخص به محدوده دو میلیون و صد هزار واحد به هیچ روی با واقعیات اقتصادی ایران تطابق نداشت.

وی با اشاره به اینکه در این جریان قصوری نیز متوجه دستگاه‌های دولتی است، گفت: انجا که دولت و نهاد ناظر می‌توانستند بازار را به آرامش برسانند و سرعت رشد غیرعادی را کنترل کنند، درست عمل نکردند و در نتیجه در برخی موارد سهامی را باید برای آرامش بازار عرضه می‌کرند، نکردند.

سلاح ورزی اضافه کرد:  بعد از دخالت‌هایی که بانک مرکزی در بازار پول داشت، وضعیت پیچیده شد . آقای همتی با استناد به اینکه اگر اقداماتی صورت نگیرد، نرخ ارز بالا رفته و تورم افزایش خواهد یافت، اختیاراتی را از سران قوا گرفت و دستکاری در نرخ سود بین بانکی نیز مشکل‌ساز شد.   

وی تاکید کرد: کسانی که معتقدند بورس تحت‌تاثیر حضور آقای رییسی مثبت شده است، به این نته توجه ندارند که هیچ کدام از کاندیداها موضع ضد بورس نداشتند و به نظر می‌رسد این افزایش شاخص در اثر عوامل مختلفی رخ داده است.

وی با اشاره به فصل برگزاری مجامع گفت: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بورس نرخ ارز است. در ماه‌های اخیر تصور و انتظار همه این بود که قیمت ارز پایین بیاید.

وی در توضیح این مطلب افزود: برخی فکر می‌کردند دولت مستقر به دلیل ماه‌های پایانی فعالیتش دست به سرکوب ارزی و ارزپاشی می‌زند و با اجرای این دو سیاست ، قیمت ارز را کاهش خواهد داد. برخی حتی رسیدن قیمت دلار به کمتر از بیست هزار تومان را مطرح کردند و از سوی دیگر برخی نیز بر این عقیده بودند مذاکرات وین به زودی به نتیجه خواهد رسید اما این اتفاقات رخ نداد.

سلاح ورزی اضافه کرد : البته برخی این روزها احساس خطر می‌کنند ، و این احساس خطر ناشی از مداخلات دولتی از طریق قیمت‌گذاری و سایر ابزارهاست.

وی گفت: متاسفانه با اسم رمز حمایت از تولید این خطر وجود دارد که به سمت توزیع وام ارزان‌قیمت برویم که این اتفاق می‌تواند مانع اجرای برنامه توسعه‌ای و بهبود واقعی وضعیت اقتصادی باشد.

۲۲۳۲۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *