2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

طلا بخریم یا نه؟

طلا بخریم یا نه؟

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

در شرایطی که بازار اونس جهانی در اولین روز معاملاتی خود با اندکی کاهش با نرخ 1866 دلار و 19 سنت ثبت شده و قیمت دلار ثبات نسبی را در نیمه کانال 28 هزار تومان تجربه می‌کند؛ بازار طلا و سکه افزایش قیمت اندک انواع سکه را تجربه می‌کند.

به این ترتیب سکه امامی در این ساعت از معاملات، 13میلیون و 335 هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته با قیمت 13میلیون و 329 هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمت اندکی را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز با قیمت 7میلیون و 410 هزارتومان معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی نیم سکه در روز گذشته، 7میلیون و 395 هزارتومان بود که افزایشی نزدیک به 15 هزار تومان روبرو بوده است. .

همچنین ربع سکه 4 میلیون و 402 هزارتومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادلل 4 میلیون و 352 هزار تومان، افزایش قیمت 50 هزار تومانی داشته است.

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت 2 میلیون و 655 هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت آن در روز گذشته معادل 2 میلیون و 652 هزار تومان افزایش قیمت اندکی داشته است.

حباب سکه چقدر است؟

در این لحظه از معاملات حباب سکه نسبت به صبح امروز بزرگتر شده؛ به این ترتیب هر سکه امامی 797 هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و 141 هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون 265 هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و 110 هزار تومان حباب دارد.

در همین رابطه نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره با وضعیت اخیر بازار طلا و سکه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: به دنبال نوسانات بازار ارز و سیاست‌های سیاسی اقتصادی در دنیا، انتشار اخبار مرتبط با جنگ اوکراین و روسیه، کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه از ابتدای سال و نیز افت قیمت اونس جهانی بازار نوسانات قیمتی و رکود را تجربه کرد. البته همزمان با عید فطر و بازگشایی بازار پس از ماه رمضان تقاضا اندکی افزایش پیدا کرد در نتیجه افزایش قیمت‌ها را شاهد بودیم.

وی ضمن پیش بینی نوسانات قیمتی تا پایان هفته، پیشنهاد کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی مردم و کاهش توان خرید، حجم معاملات کاهش یافته و پیش بینی می‌شود بازار تا پایان هفته جاری همچنان روند قیمتی فعلی را با نهایتا بین 1 تا 2 درصد نوسانات کاهشی یا افزایشی داشته باشد؛ به‌طور کلی بازار نوسانات شدیدی را تجربه نخواهد کرد. در شرایط فعلی که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده است، پیشنهاد می‌کنم مردم برای خرید اقدام کنند.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *