2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

صندوق درآمد ثابت «حکمت آشنا ایرانیان»

صندوق درآمد ثابت «حکمت آشنا ایرانیان»

«حکمت آشنا ایرانیان» یکی از پربازده ترین صندوق های سرمایه گذاری در نوع با درآمد ثابت است که سود حاصل از سرمایه گذاری خود را هر ماه به حساب سرمایه گذارانش واریز می کند. این سود ماهانه معمولا از سپرده بانکی بیشتر است. اگر در جستجوی محلی مطمئن و بدون ریسک برای سرمایه گذاری هستید، این صندوق می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد.

در ادامه این مطلب، با نقد و بررسی صندوق درآمد ثابت «حکمت آشنا ایرانیان» به مزایای صندوق و نحوه ثبت نام در آن اشاره خواهیم کرد.

رسام؛ سامانۀ معاملۀ آنلاین صندوق‌های سرمایه گذاری

صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران صندوق های با درآمد ثابت عموما افرادی هستند که قصد دارند سرمایه گذاری بدون ریسک و همراه با سودی را تجربه کنند. با توجه به اینکه صندوق حکمت آشنا ایرانیان پرداخت سود را به صورت ماهانه انجام می دهد، گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاران سیستم بانکی به حساب می آید.

همچنین افرادی که مجبورند هزینه‌های ثابت ماهیانه مثل قسط یا اجاره بها پرداخت کنند، می توانند سرمایه گذاری مطمئن خود را در این صندوق انجام دهند. مجموع مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده در صندوق بیشتر از 2,130 میلیارد تومان است و بیش از 12 هزار سرمایه گذار به مدیریت این صندوق اعتماد کرده و سرمایه شان را به آن سپرده اند.

مزایای صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»

  • صندوق درآمد ثابت «حکمت آشنا ایرانیان» دومین صندوق در نوع با درآمد ثابت ست که شرکت “سبدگردان سهم آشنا” آن را مدیریت می کند.
  • مدیریت صندوق، سابقه خوبی در بازار صندوق های با درآمد ثابت دارد و توانسته طی مدت فعالیت خود سود خوبی نصیب سرمایه گذارانش کند.
  • صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» تحت نظارت “سازمان بورس و اوراق بهادار” فعالیت می کند و دارای مجوز و کاملا قانونی می باشد.
  • در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» سود سرمایه گذاران از روز اول به صورت روزشمار محاسبه می شود.
  • امکان شروع سرمایه گذاری در این صندوق با سرمایه کم وجود دارد و با حداقل “100 هزار تومان” می شود سرمایه گذاری در آن را استارت زد.
  • سود مطمئن و کم ریسک این صندوق از سپرده های بانکی بیشتر است و هر ماه به حساب بانکی سرمایه گذاران واریز می شود.
  • امکان نقد کردن بخش یا کل سرمایه در مدت زمان کوتاهی وجود دارد و مشکلاتی از قبیل صف خرید و صف فروش در آن مطرح نیست.
  • صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» به صورت کاملا غیرحضوری امکان پذیر است و از طریق “سامانه معاملات آنلاین صندوق های سرمایه گذاری در ارزی(Arzee.ir)” به سرعت انجام می شود.
  • جریمه برداشت زودهنگام پول از صندوق وجود ندارد. این تصمیم برای رقابت با سایر صندوق های صدور و ابطالی از طرف مدیر صندوق اتخاد شده است.
  • برای سودهای پرداختی می توان 2 انتخاب داشت. یک اینکه سود پرداختی مستقیم وارد حساب بانکی سرمایه گذار شود. (همان حسابی که به سامانه سجام معرفی شده است) . دوم آنکه سود تقسیمی در صندوق باقی بماند و به ارزش آن، واحد سرمایه گذاری جدید برای سرمایه گذار صادر شود. در واقع با روش دوم امکان بهره مندی از سود مرکب در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» فراهم شده است.
  • سرمایه شما در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» به صورت همزمان در اوراق مشارکت، سپرده بانکی و بورس، سرمایه‌گذاری می شود.

میانگین سود سالانه پرداختی در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»

در آخرین تاریخ واریز سود به حساب سرمایه گذاران (15 آبان ماه 1400) به ازای هر واحد 1,685 تومان سود پرداخت شد که معادل 20.5 درصد سالانه می باشد.

میانگین سود سالانه پرداختی در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»

صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» به صورت ماهانه و در تاریخ 15 هر ماه اقدام به پرداخت سود می کند.

بازدهی صندوق حکمت آشنا ایرانیان از ابتدای سال 1400

ماه درصد بازدهی (معادل سالانه) مقدار سود هر واحد
(تومان)
فروردین 21.1 1,734
اردیبهشت 21.1 1,792
خرداد 21.1 1,792
تیر 20.5 1,741
مرداد 21 1,783
شهریور 21.6 1,834
مهر 21.1 1,792
آبان 20.5 1,685

لازم به ذکر است، سود پیش بینی شده صندوق حکمت آشنا ایرانیان طی یکسال 17 درصد می باشد اما همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، همواره بیش از میزان درصد پیش بینی شده سود ساخته است. کف سود 17 درصدی خیال سرمایه گذاران را از این نظر راحت می کند که سود سرمایه شان در این صندوق کمتر از 17 درصد نخواهد بود.

بازدهی صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» در آینده چقدر خواهد بود؟

با توجه به وضعیت بازار بورس، بازدهی صندوق هم کمی نوسان پیدا می کند. این امر به دلیل ترکیب داراییهای صندوق می باشد. در حال حاضر حدود 15 درصد از دارایی های تحت مدیریت صندوق در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری شده است. 67 درصد از سرمایه های صندوق در اوراق بدهی و 18 درصد دیگر در سپرده های بانکی قرار دارد.

بازدهی صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»

بازدهی صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»در سالهای 98 و 99 که بازار بورس در شیب صعودی قرار داشت، به بیش از 28 درصد در سال رسید. در یک سال اخیر که بازار بورس با نوسانات منفی همراه بود؛ درصد بازدهی صندوق هم کاهش یافت ولی همواره بیشتر از 20 درصد بوده است.

روش‌های سرمایه‌گذاری در «حکمت آشنا ایرانیان»

  1. روش حضوری (مراجعه به کارگزاری مربوطه)
  2. روش برخط (استفاده از سامانه آنلاین)

یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران برای خرید واحد صندوق مربوطه دارند، حضور در کارگزاری آن صندوق است. البته این راه با توجه به لزوم حضور و مراجعه به بانک و غیره، زمان زیادی از افراد خواهد گرفت.

در مقابل، یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمدثابت، مختلط و یا سهامی، استفاده از سامانه‌های برخطی نظیر رسام است. با استفاده از این روش، کاربران می‌توانند بدون مراجعه به کارگزاری مربوطه و به صورت غیر حضوری، در هریک از صندوق‌های انتخابی خود و تنها در چند دقیقه، صدور و ابطال واحد را انجام دهند.

همچنین در این سامانه، می‌توانید صندوق حکمت آشنا ایرانیان را با دیگر صندوق‌های مربوطه مقایسه کنید. میزان بازدهی صندوق را بررسی و حتی از محل سود، مجددا واحد خریداری کنید.

شروع سرمایه‌گذاری در صندوق «حکمت آشنا ایرانیان»

برای ورود به صندوق «حکمت آشنا ایرانیان» سه گام زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ثبت نام در سجام و دریافت کد پیگیری
  2. احراز هویت سجام
  3. ثبت نام در سامانه معاملات صندوق های سرمایه گذاری در ارزی(Arzee.ir)

در گام اول باید به سایت سجام مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهید.

گام دوم احراز هویت سامانه سجام است که باید انجام شود.

برای انجام ساده و بی دردسر دو مرحله بالا می توانید از اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir) استفاده کنید.

گام سوم ورود به سامانه رسام و ثبت صدور واحد در آن است.

سامانۀ معاملات آنلاین رسام

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *