1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

صف فروش «بجهرم» در روز معاملاتی جاری/ «بجهرم» همچنان منفی معامله می‌شود

صف فروش «بجهرم» در روز معاملاتی جاری/ «بجهرم» همچنان منفی معامله می‌شود

صف فروش «بجهرم» در روز معاملاتی جاری/ «بجهرم» همچنان منفی معامله می‌شود

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ سهام شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سوم مهرماه 1398 عرضه و با نماد «بجهرم» در فرابورس شناخته شد. تعداد یک میلیارد و 207 میلیون سهم از شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با کشف قیمت 199 تومانی در فرابورس عرضه شد.

«بجهرم» در قیمت 199 تومان عرضه شد و قیمت آن در حال حاضر به 360 تومان رسیده است. باوجود اینکه توسعه مولد نیروگاهی جهرم از زمان عرضه تاکنون، 80 درصد بازدهی داشته است، اما این نماد در روزهای اخیر با بازدهی منفی همراه بوده است. «بجهرم» در محدوده قیمتی 360 تومان، معاملات خود را به پایان رساند و با افت 5 درصدی مواجه شد. توسعه مولد نیروگاهی جهرم در روزهای معاملاتی هفته گذشته نیز، با بازدهی منفی برای سهامداران خود همراه بوده است.

تعداد معاملات «بجهرم» در روز معاملاتی جاری، حدود پنج هزار معامله در حجم معاملاتی 51 میلیون تومانی بوده است. میانگین حجم معاملاتی این نماد، 61 میلیون تومان است و باتوجه به حجم معاملات در روز جاری، حجم معاملات روزانه «بجهرم» فاصله چندانی با بالاتر رفتن از حجم معاملات ماهانه آن ندارد.

امروز برای توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صف فروش 6 میلیون و 515 هزار سهمی در محدوده قیمتی 360 تومان شکل گرفت. اشخاص حقوقی تنها دو میلیون سهم و اشخاص حقیقی، 48 میلیون سهم از نماد «بجهرم» را خریداری کردند و اشخاص حقیقی، 45 میلیون سهم را به فروش رساندند.

توسعه مولد نیروگاهی جهرم برخلاف دیگر نمادهای بازار سهام، در روزهای اوج بازار و عبور شاخص از مرز دو میلیون واحد ( اواسط مردادماه سال جاری) نیز بازدهی منفی برای سهامداران خود داشته و تعداد روزهای منفی این نماد بیشتر از روزهای مثبت آن بوده است. این در حالی است که بسیاری از نمادها در بورس و فرابورس با رشد شاخص، روند صعودی را در پیش گرفتند. «بجهرم» در سه ماه اخیر، تنها 26 روز معاملاتی مثبت را تجربه کرده است. «بجهرم» در اواسط تیرماه سال جاری، به بالاترین حد قیمتی خود از زمان عرضه اولیه رسید و در محدوده قیمتی 950 تومان معامله شد. اما روند نزولی و نوسان قیمتی توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پس از این تاریخ شروع شد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *