2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

صدای سهامدار – ۱۳۹۹/۰۷/۰۹

صدای سهامدار – ۱۳۹۹/۰۷/۰۹

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از دنیای اقتصاد،

  •  3794…0910: ممنون از روزنامه خوب و تخصصی «دنیا‌ی‌اقتصاد» که فرصتی را برای بیان مشکلات سهامداران خرد ایجاد کرده است. من جزو چند ده میلیون تازه‌واردهایی هستم که بدون کمترین اطلاعات و بر اثر تبلیغات دولت وارد بورس شدم. روز گذشته سهام اختیار فروش ذوب تبعی 99121 را خریدم، بدون اینکه از ضرورت خرید سهام پایه اطلاع داشته باشم و پولم فردای روز خرید سوخت شد! چرا سازمان بورس و شرکت مربوطه در اطلاعیه فروش سهام این مساله مهم را توضیح نمی‌دهند که شرط خرید اوراق تبعی خریدن سهام پایه همان شرکت است تا پول افراد تازه‌واردی چون من سوخت نشود؟ و چرا در صورت وقوع اشتباهی که به دلیل عدم شفافیت خودشان صورت می‌گیرد پول مردم را پس نمی‌دهند؟ آیا این بی‌مسوولیتی نیست؟! خواهش می‌کنم چاپ کنید تا افراد ناآشنایی چون من کمتر گرفتار این وضعیت شوند.
  •  0928…0901: مدتی بود بورس در مدار صعودی،‌ شتابان هر روز شاخص‌های خود را بالا می‌کشید. ناگهان مسوولان نگران شده و تدابیری اندیشیدند و با یک تصمیم کمر بورس را شکستند که آن عرضه سهام عدالت بود. چهل میلیون نفر هر کدام با حدود مبلغ 10 میلیون تومان سهام روانه بورس شدند. مسوولان محترم نیک می‌دانند هضم لقمه چهارصد هزار میلیارد تومانی در بورس ایران با سرمایه‌گذاران تازه‌وارد و پرهیجان کاری غیرممکن است و در شرایط اقتصادی کشور توسل به محرک‌های تقاضای سهام، نسبتا موثر و پرهزینه و تورم‌زا است. یک تصمیم متقارن و بدون هزینه می‌تواند بورس را دوباره به دوران رشد برگرداند و آن هم ایجاد محدودیت جدی در طرف عرضه سهام است. در غیر این صورت پتانسیل سقوط بیشتر شاخص محتمل است.
  •  4538…0912: چقدر خوب حالا که روزنامه وزین «دنیای‌اقتصاد» ستون صدای سهامدار را راه اندازی کرده که رسالت دفاع از حقوق سهامداران را که پلی ارتباطی با مسوولان، شرکت‌ها و روابط‌عمومی آنهاست، دارد. شرکت‌ها خود را موظف بدانند به ذی‌نفعان بازار پاسخگو باشند تا هم الفبای بازار قانونمند را با هم تمرین کنیم و بدانیم «دو صد گفته را نیاز به پاسخ هست».
  •  4989…0916: مادرم فوت کرده است. سهام ایشان قبل از فوت به بانک ملت فروخته شده است اما حدود چهار ماه است که هیچ وجهی واریز نشده! چه باید بکنیم؟

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *