سایت ارزی (Arzee)/وزارت کشاورزی روسیه گزارش داد صادرات محصولات کشاورزی این کشور ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده و به ۱۶.۸ میلیارد دلار رسیده است.

 به نقل از راشاتودی، وزارت کشاورزی روسیه گزارش داد صادرات محصولات کشاورزی این کشور ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده و به ۱۶.۸۵۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

طبق این گزارش در بازه یک سال منتهی به ۱ آگوست صادرات محصولات روغنی روسیه ۳۹ درصد جهش کرده و به ۳.۸۵۲ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که صاردات گوشت و محصولات لبنیاتی ۲۵ درصد جهش کرده و به ۷۷۳ میلیون دلار رسیده است.

غلات بزرگترین بخش صادرات کشاورزی را به خود اختصاص داد و با ۱۳ درصد جهش نسبت به سال گذشته ۴.۷۵۵ میلیارد دلار به درآمد روسیه افزود.

صادرات ماهی و محصولات دریایی ۶ درصد جهش کرد و به ۲.۹۳ میلیارد دلار رسید.

طبق گزارش وزارت کشاورزی روسیه، اتحادیه اروپا و چین بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی روسیه بوده‌اند و هر کدام ۱۲.۴ درصد از کل صادرات کشاورزی روسیه را به خود اختصاص داده‌اند. ۱۱.۹ درصد از این صادرات روسیه راهی ترکیه شده ۷.۸ درصد آن به کره‌جنوبی رسید.

در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی روسیه به اروپا ۳۱ درصد جهش کرد و به ۲.۰۸۷ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات به چین ۴ درصد افت کرد و ۲.۰۸۳ میلیارد دلار شد.