1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شکست طلا برای رسیدن به قیمت های بالاتر

شکست طلا برای رسیدن به قیمت های بالاتر

طلا در هفته گذشته بار دیگر تلاش کرد تا به سطوح قیمتی بالاتری دست پیدا کند اما شکست خورد و دوباره یک روند نزولی را در پیش گرفت.

شکست طلا برای رسیدن به قیمت های بالاتر

هفته گذشته طلا توانست یک روند صعودی را نشان دهد و قیمت ان به سطح کلیدی 1800 دلار نزدیک شود چرا که داده های مربوط به تورم ایالات متحده نشانگر افزایش شدید تورم بود.

با این حال طلا بار دیگر در باقی ماندن در سطح 1800 دلار شکست خود. روز جمعه داده های مربوط به خرده فروشی آمریکا منتشر شده و قیمت طلا یک سقوط سی دلاری را نشان داده و به 1867 دلار رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار ابراز داشت که با توجه به شرایط کنونی طلا همچنان بسیار امیدوار کننده است چراکه کاهش قیمت فعلی آن می تواند ایجاد کننده یک سطح پایین تر برای خرید و بازگشت قیمت طلا به بالای 1800 دلار باشد.

در واقع با رسیدن تورم ایالات متحده به بالا ترین سطح 13 سال گذشته فلز زرد شرایط بسیار خوبی را برای افزایشی شدن تجربه کرده و می تواند روند صعودی خود را دوباره آغاز کند.

هرچند از طرفی فدرال رزرو همچنان قصد دارد از ماه آینده کاهش خرید دارایی خود را آغاز کند و این موضوع بر روی قیمت طلا فشار می آورد.

این موضوع باعث شد تا طلا نتواند از مقاومت بسیار عظیم 1800 دلاری عبور کرده و به زیر 1770 دلار سقوط کند. تحلیلگران بر این باورند طلا برای اینکه بتواند بار دیگر به روند صعودی خود بازگردد نیاز دارد تا بالا تر از مقاومت کلیدی 1800 دلار تثبیت شود.

تنش های ژئوپلوتیکی را می توان هم اکنون مهم ترین عامل صعودی قیمت طلا دانست. از طرف دیگر تحلیلگران بر این باورند که قیمت نقره نیز طی ماه های آینده افزایش شدیدی خواهد یافت.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *