1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شمارش معکوس برای اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا؛ رشد ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره چه تبعاتی دارد؟

شمارش معکوس برای اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا؛ رشد ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره چه تبعاتی دارد؟

شمارش معکوس برای اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا؛ رشد ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره چه تبعاتی دارد؟

گزارش‌های تازه نشان می‌دهند که مقامات بانک مرکزی آمریکا قصد دارند نرخ بهره بانکی را در این کشور ۰.۷۵ درصد افزایش دهند. تصمیم نهایی بانکی مرکزی آمریکا اواخر امروز اعلام خواهد شد؛ اما اگر قرار باشد نرخ بهره بانکی در این کشور افزایشی ۰.۷۵ درصدی داشته باشد، بازار ارزهای دیجیتال چه واکنشی از خود نشان خواهد داد؟

به گزارش کوین دسک، بیت کوین در دو روز گذشته یکی از بزرگترین ریزش‌های چند سال اخیر خود را تجربه کرد؛ سقوطی که عمدتاً تحت‌تأثیر آشفتگی شرایط کسب‌وکارهای بزرگ فعال در این حوزه و ترس سرمایه‌گذاران از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش سریع‌تر و بیش از حد انتظار نرخ بهره بانکی است.

بیت کوین که اکنون نهمین روز نزولی متوالی خود را پشت سر می‌گذارد،‌ پس از سقوط به کف قیمتی ۳۰ ماه گذشته خود در ۲۰٬۸۳۴ دلار، اکنون تا حدی موقعیت خود را بازیابی کرده، اما همچنان میزان تغییرات ۲۴ ساعت گذشته قیمت منفی ۸ درصد است.

سقوط ۱۵ درصدی روز دوشنبه بیت کوین، بزرگترین ریزش یک‌روزه بازار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ (۲۲ اسفند ۹۸) است.

مؤسسه تحقیقاتی آرکان ریسرچ (Arcane Research) در گزارش روز گذشته خود به این نکته اشاره کرده که در این مدت، نه‌تنها بیت کوین، بلکه تمام ارزهای دیجیتال با حجم بازارهای متفاوت از فشار فروش گسترده معامله‌گران در روزهای اخیر آسیب دیده‌اند و به‌نوعی دنباله‌رو ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی سهام بوده‌اند.

سین فارل (Sean Farrell)، استراتژیست ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری فانداستارت (Fundstrat)، در رابطه با وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال گفته است:

اکنون در حال پایان‌دادن به یک دهه استفاده از محرک‌های پولی و افزایش سریع عرضه پول هستیم و فعلان بازار برای اولین بار در این چند سال در حال از دست دادن این موهبت هستند. فکر می‌کنم پیش از ابراز اطمینان از بازیابی قیمت‌ها و شروع یک روند صعودی، باید همچنان شاهد رشد تورم باشیم.

نشریه وال‌استریت جورنال (The Wall Street Journal)، روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که ظاهراً بانک مرکزی آمریکا قصد دارد پس از پایان جلسه امروز خود، نرخ بهره بانکی در این کشور را ۰.۷۵ درصد افزایش دهد که رشد قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

رافائل باستیک (Raphael Bostic)، رئیس دفتر بانک مرکزی آمریکا در شهر آتلانتا، گفته این تصمیم باعث خواهد شد تا معامله‌گران در طول سال ۲۰۲۲ بدون وقفه از انقباضی‌ترشدن سیاست‌های پولی این کشور هراس داشته باشند. تحلیلگران بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs) نیز در حال حاضر افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی برای ماه‌های ژوئن و ژوییه (خرداد و تیر) را پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند پس از آن نرخ بهره در این کشور در شهریور ۰.۵۰ درصد و در ماه‌های نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) ۰.۲۵ درصد افزایش یابد.

محققان مؤسسه آرکان ریسرچ در این باره گفته‌اند:

سرمایه‌گذاران باید حداقل برای چند روزِ پیش رو، خود را برای نوسان قیمت‌ها و هم‌بستگی بازار [با تغییرات نرخ بهره بانکی] آماده کنند.

در نتیجه تمام این نگرانی‌ها، شاخص ترس و طمع بیت کوین اکنون به سطح ۷ درصد یا «ترس شدید» رسیده است. این شاخص که در طول ۵۶ روز گذشته در ناحیه ترس شدید در نوسان بود، اکنون به پایین‌ترین سطح خود از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، زمان همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان رسیده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *