1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

شرکت آمریکایی با خرید ۱۰,۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین قدرت پردازش خود را دو برابر کرد

شرکت آمریکایی با خرید ۱۰,۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین قدرت پردازش خود را دو برابر کرد

شرکت آمریکایی با خرید ۱۰,۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین قدرت پردازش خود را دو برابر کرد

بلاک کپ (Blockcap)، یک شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی است که با توجه به افزایش قیمت بیت کوین در نظر دارد ۱,۹۰۰ پتا هش دیگر به قدرت پردازش خود بیفزاید.

به گزارش «The Block»، این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۰,۰۰۰ دستگاه استخراج انت ماینر اس ۱۹ (S19) دیگر را از شرکت بیت مین (Bitmain) خریداری کرده است تا قدرت پردازش خود را دو‌برابر کند.

مدیران پیشین فارم ماینینگ کور ساینتیفیک (Core Scientific) در آمریکا، سال ۲۰۲۰ بلاک کپ را تأسیس کردند. این شرکت گفت تاکنون ۱۰,۰۰۰ ماینر S۱۹ در فارم ماینینگ کور ساینتیفیک راه‌اندازی شده و در حال کار است.

کل قدرت پردازش ماینر‌های موجود ۹۵۰ پتا هش بر ثانیه است و با سختی استخراج فعلی می‌توانند حدود ۵.۵ بیت کوین در ۲۴ ساعت تولید کنند.

کلارک سوانسون (Clark Swanson)، مدیر‌عامل بلاک کپ گفت:

این خرید نه تنها برای مسیر بلاک کپ، بلکه برای تسویه امن تراکنش‌های بیت کوین درآینده با یک شبکه قدرتمند و متنوع از نظر جغرافیایی، گامی مهم است.

به گفته بلاک کپ زمان‌بندی تحویل دستگاه‌های استخراج از ماه مارس (اسفند) تا اوت (مرداد) به طول می‌انجامد. پس از استقرار کامل، هش ریت کل تأسیسات استخراج این شرکت می‌تواند به ۱,۹۰۰ پتاهش افزایش یابد.

همان طور که پیش از این نیز گزارش شده است، حداقل ۱۰ سرمایه‌گذار سازمانی در آمریکای شمالی، پیش سفارش‌های انبوه خود را برای نسل جدید سخت‌افزار‌های ماینینگ بیت کوین ثبت کرده‌اند. میزان این سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

این سطح از سرمایه‌گذاری کمبود عرضه ایجاد کرده است. دلیل این کمبود، محدودیت ظرفیت تولید است. این محدودیت ناشی از کمبود تراشه عرضه‌شده صنایع نیمه‌هادی است. درنتیجه، نسل جدید تجهیزات بازار دست دوم در مقایسه با هزینه پیش سفارش آنها به‌شدت بالاست.

دارین فین استین (Darin Feinstein) مدیر اجرایی بلاک کپ مصاحبه اخیر خود گفت که شرکت او متعهد شده است به‌جای خرید و سپس فروش دستگاه‌هایش بعد از تحویل، سخت‌افزار‌های خود را عملیاتی کند. فین استین افزود:

ما معتقد به روند صعودی قیمت بیت کوین در چشم‌انداز بلند مدت هستیم. ما در کسب‌و‌کار فروش مجدد دستگاه‌ها نیستیم.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *