تجارت نیوز/ سرانجام نرسیدن مذاکرات هسته‌ای از سویی، رشد بی‌سابقه چاپ پول و نقدینگی هم از سوی دیگر آینده بازار ارز را کمی نگران‌کننده کرده است. هرچند این نااطمینانی‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت متاثر از اخبار سیاسی خود را زیاد نشان ندهند با این حال معامله‌گران بازار ارز این دو عامل را در آینده بلندمدت خیلی موثر می‌دانند.

با این حال اخبار تحریم جدید ایران نیز به این عوامل دامن زده بود تا چشم‌انداز حتی کوتاه‌مدت دلار صعودی‌ شود. آخرین روند قیمت دلار نیز حاکی از صعودی بودن این میزان است. اما در این وضعیت دو سیگنال کاهش نااطمینانی سیاسی برای بازار ارز قابل مشاهده است.

روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جدید اولین گفتگوی خارجی خود را داشت و در گفتگو با نخست وزیر واتیکان بر دفاع از حقوق انسان‌ها تاکید کرد.
طبق گزارش خبرگزاری‌ها رئیسی در این گفتگو بیان کرده است: دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های ایران است. ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.
علاوه بر این، محمد جواد ظریف، وزیر فعلی امور خارجه نیز با همتای اماراتی خود گفتگوی تلفنی داشت.
طبق گزارش رسانه‌های مختلف در تماس تلفنی ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دو طرف در خصوص روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

با این روند به نظر می‌رسد احتمالا کمی از نااطمینانی‌های سیاسی بازار ارز کاسته شده و اندکی از انتظارات صعودی در قیمت دلار کاهش یافته باشد. آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و واکنش مورد انتظار را خواهد داشت؟