تجارت نیوز/ طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مالیات معافیاتی و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران وجود دارد. هرچند هنوز سهم بخش‌های مختلف از جمله اشخاص حقیقی یا نهادهای خاص از این ارقام مشخص نیست اما مجلس تصمیم جدیدی در این باره گرفته است.

طبق مصوبه جدید مجلس نه‌تنها مالکان دارای مسکن با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان، مالکان خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان و هنرمندان با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید مالیات بدهند، بلکه اینفلوئنسرهای اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ هزار فالوور هم از محل تبلیغات خود باید مالیات بپردازند.

بدین ترتیب در صفحات با ۵۰۰ هزار دنبال کننده اگر تبلیغی درج شود، میزانی را باید برای پرداخت مالیات در سال آینده در نظر بگیرند. این مصوبه مجلس در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان است که در صورت تایید به دولت ابلاغ می‌شود تا در سال آینده سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از این بخش برنامه‌ریزی کند.

با این حال هنوز مجلس برای مالیات بخش‌های دیگر از جمله نهادهای خاص تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده است.