2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سونی از دوربین ZV-E10 برای ولاگر‌ها رونمایی کرد

شرکت ژاپنی سونی از دوربین ZV-E10 رونمایی کرد که یک دوربین با اندازه‌ی سنسور APS-C و قابلیت تعویض لنز‌ برای ولاگرهاست. با توجه به رونمایی سونی از دوربین ZV-E10 با سنسور بزرگ‌تر و قابلیت تعویض لنز، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال گام برداشتن در مسیری است که با دوربین ZV-1 آغاز کرده است.

همان گونه که می‌دانید سونی دوربین ZV-1 را برپایه‌ی دوربین کامپکت RX100 توسعه داده است. با این وجود سونی در زمان توسعه‌ی دوربین ZV-E10 از بسیاری از ویژگی‌های دوربین سونی آلفا ۶۱۰۰ استفاده کرده و این ویژگی‌ها را به‌گونه‌ای تغییر داده است که این دوربین جدید به دوربینی مناسبی برای فیلم‌برداری تبدیل شود.

از جمله ویژگی‌های جدید دوربین سونی ZV-E10 می‌توان به استفاده از نمایشگر چرخان، حذف منظره‌یاب الکترونیکی برای کاهش وزن دستگاه، استفاده از میکروفون جهت‌دار دارای سه کپسول برای ضبط صدا به بهترین شکل ممکن در زمان فیلم‌برداری و اضافه شدن دکمه‌ی جدیدی و جایگزین کردن دکمه‌ی چرخان با آن برای تغییر حالت دوربین از عکاسی به فیلم‌برداری اشاره کرد.

دوربین سونی ZV-E10

نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این دوربین نشان می‌دهد که این دستگاه همانند دوربین سونی آلفا ۶۱۰۰ دارای سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی است. همچنین این دوربین با وجود اینکه دارای لرزشگیر تصویر با استفاده از حرکت سنسور نیست، اما سونی در این دوربین از لرزشگیر تصویر دیجیتال استفاده کرده است که با کراپ کردن ویدیو لرزش‌های تصویر را حذف می‌کند.

  • بهترین دوربین‌های سال ۲۰۲۰ (DSLR، بدون آینه، کامپکت و ورزشی) 

کاربران می‌تواند در این دوربین از تمامی لنز‌های سونی با مانت E استفاده کنند و لازم به گفتن نیست که این دوربین از لنز‌های ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر با مانت E هم پشتیبانی می‌کند. دوربین سونی ZV-E10 در زمان فیلم‌برداری می‌تواند این کار با رزولوشن ۴K و به صورت ۳۰ فریم در ثانیه انجام دهد. این دوربین همچنین توانایی ضبط فیلم‌های اسلوموشن با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه را هم دارد.

در ضمن این دوربین چه در زمان فیلم‌برداری با رزولوشن ۴K و چه به صورت اسلوموشن می‌تواند که این کار را با حداکثر میزان بیت‌ریت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه انجام دهد. این دوربین همچنین در زمان فیلم‌برداری می‌تواند چشم را تشخیص دهد و بر روی فوکوس کند و توانایی تشخیص سوژه‌های انسانی و حیوان‌ها را هم دارد.

دوربین سونی ZV-E10

از جمله قابلیت‌های مخصوص این دوربین برای ولاگر‌ها می‌توان به افکت‌هایی برای نرم کردن پوست، محو کردن پس‌زمینه‌ی قرار گرفته در پشت سر سوژه با زدن یک دکمه و با تغییر گشودگی دیافراگم و وجود تنظیماتی که در زمان قرارگیری یک شی در نزدیکی دوربین، دوربین بر روی آن فوکوس کند، اشاره کرد.

  • سونی آلفا ۱ با مشخصات فنی شگفت‌انگیز و قیمت ۶۵۰۰ دلار معرفی شد 

کاربران همچنین می‌توانند که دوربین ZV-E10 را به‌راحتی با متصل کردن آن به کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند به وب‌کم تبدیل کنند و با این کار به استریم کردن فیلم بپردازند. این دوربین دارای USB Video Class و USB Audio Class برای متصل کردن کردن لوازم جانبی مختلف است.

سونی در این دوربین از باتری جدید NP-FW50 استفاده کرده است و این دوربین دارای یک جای مموری کارت UHS-I SD است که در کنار محل قرارگیری باتری قرار دارد. از جمله قابلیت‌های مربوط به اتصال این دوربین می‌توان به پشتیبانی آن از جک هدفون، جک میکروفون، پورت USB برای انتقال فایل‌ها و شارژ کردن دوربین و پورت میکرو HDMI اشاره کرد.

سونی دوربین ZV-E10 را در دو رنگ مشکی و سفید و با قیمت ۷۰۰ دلار برای بدنه‌ی تنها عرضه می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند این دوربین را با لنز کیت ۱۶-۵۰mm f/3٫۵-۵٫۶ OSS و با قیمت ۸۰۰ دلار تهیه کنند.

  • بهترین دوربین‌های بدون آینه در سال ۲۰۲۱ 

منبع: Peta Pixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *