1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سقوط ۹۰ درصدی قیمت توکن بازی دیفای کینگدامز در پی کشف یک آسیب‌پذیری مهم

سقوط ۹۰ درصدی قیمت توکن بازی دیفای کینگدامز در پی کشف یک آسیب‌پذیری مهم

سقوط ۹۰ درصدی قیمت توکن بازی دیفای کینگدامز در پی کشف یک آسیب‌پذیری مهم

دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms)، یک بازی بلاک چینی است که بیش از حد مورد استقبال قرار گرفته بود. در پی شناسایی یک آسیب‌پذیری در این بازی که به کاربران امکان می‌داد توکن‌های قفل شده خود را سریع‌تر آزاد کنند،‌ توکن این بازی به نام جیول (JEWEL)، ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش کریپتو بریفینگ، پس از اینکه کاربران علاقه اولیه خود را به این بازی از دست دادند، قیمت توکن جیول بیش از ۹۰ درصد کاهش یافت. یک آسیب‌پذیری که به کاربران امکان می‌دهد توکن جیول را از چندین حساب مختلف استخراج کنند، به‌عنوان عامل اصلی این سقوط قیمت شناسایی شده است.

سقوط دیفای کینگدامز

بار دیگر یکی از بازی‌های سودآور با مشکل برهم‌خوردن اقتصاد بازی مواجه شده و در تلاش است اقتصاد خود را متعادل کند.

توکن پروژه دیفای کینگدامز به نام جیول نسبت به بالاترین قیمت خود در ژانویه (دی ماه) قریب به ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. پاداش‌های بی‌حساب و کتابی که در این بازی بر مبنای توکن جیول به بازیکنان داده می‌شود، حال که دیگر خبری از هجوم بازیکنان جدید نیست، باعث ایجاد فشار فروش توکن جیول در بازارها شده است.

علاوه بر این، کشف یک آسیب‌پذیری جدید که با استفاده از آن بازیکنان قادر خواهند بود توکن‌های قفل شده خود را زودتر باز کنند نیز روی قیمت جیول تأثیر گذاشته است. به‌گفته فریسکی فاکس (Frisky Fox)، توسعه‌دهنده بازی دیفای کینگدامز، کاربران فهمیده‌اند که قادر هستند با انتقال جیول قفل‌شده بین چندین حساب، میزان استخراج آن را به‌طور ناعادلانه افزایش دهند. این آسیب‌پذیری به قهرمانان بیشتری در بازی اجازه می‌دهد که همزمان جیول‌های قفل شده را استخراج کنند.

میزان توکن‌هایی که به‌خاطر این آسیب‌پذیری وارد بازی شده‌اند، در قیاس با جیول‌هایی که به‌طور قانونی استخراج شده‌اند، بسیار کمتر است؛ با این‌حال قیمت توکن جیول به‌شدت از این اتفاق متأثر شده است. طی شبانه‌روز گذشته، جیول با ۲۱ درصد کاهش به کمترین حد خود در قیمت ۲.۵۵ دلار رسیده است. تنها ۴ ماه پیش بود که جیول در سقف قیمت تاریخی خود در ۲۲.۲۵ دلار معامله می‌شد. اگرچه قرار است اواخر امروز یک به‌روزرسانی برای برطرف‌شدن این آسیب‌پذیری منتشر شود، در نمودار قیمت جیول هیچ نشانه‌ای از کم‌شدن روند نزولی چند ماهه دیده نمی‌شود.

سقوط ۹۰ درصدی قیمت توکن بازی دیفای کینگدامز در پی کشف یک آسیب‌پذیری مهم

طبق داده‌های دپ ریدار (DappRadar)، طی یک ماه گذشته تعداد بازیکنان فعال دیفای کینگدامز به نصف کاهش یافته و از ۳۰,۰۰۰ در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) به تقریباً ۱۵,۰۰۰ نفر در حال حاضر رسیده است. تعداد و حجم تراکنش‌ها نیز به همین ترتیب کاهش یافته است. این وضعیت تنها مختص دیفای کینگدامز نیست. چندین بازی دیگر بلاک چینی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و کرابادا (Crabada) نیز در ماه‌های اخیر با کاهش شدید کاربران و فعالیت آنان مواجه شده‌اند.

همچنین بخوانید: ۱۱ پروژه متاورسی و بازی‌های درآمدزا در سال ۲۰۲۲ که باید زیر نظر بگیرید

دیفای کینگدامز در زمان اوج خود، به‌عنوان یکی از بازی‌های تثبیت‌شده بلاک چینی شناخته می‌شد. اینفلوئنسرهای ارزهای دیجیتال مانند انسم (Ansem) مرتباً از این بازی و رشد آن تعریف می‌کردند. در حالی که گسترش قلمروی کریستال‌ویل (Crystalvale) هیاهوی پیرامون بازی دیفای کینگدامز را افزایش داد، با این حال، با وجود یک تیم توسعه‌دهنده اختصاصی و همچنین اخیراً راه‌اندازی بازی در زیرشبکه اولنچ، توکن این بازی در بازار رو به کاهش حال حاضر ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی نداشته است. هنوز مشخص نیست که آیا بازی در آینده قادر خواهد بود کاربران ازدست‌رفته خود را بار دیگر جذب کند یا خیر.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *