2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سقوط ۵۰ درصدی قیمت ترون در بیست روز اخیر؛ منتظر بازگشت باشیم؟

سقوط ۵۰ درصدی قیمت ترون در بیست روز اخیر؛ منتظر بازگشت باشیم؟

قیمت ترون از ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) تا به اینجا، ۵۴٪‌ کاهش یافته است. با این حال، احتمال دارد حمایت‌های پیش روی این ارز دیجیتال با قدرت عمل کنند و جرقه جهشی تازه را بزنند.

به گزارش بی‌این‌کریپتو، قیمت ترون روزهای ابتدایی ماه سپتامبر به اوج ۰.۰۴۹ دلاری خود رسید. این سقوط در مراحل ابتدایی شدت بیشتری داشت اما رفته‌رفته روندی ثابت به خود گرفت و در طول دو هفته گذشته شاهد روند نزولی آهسته ترون بودیم.

ترون در حال نزدیک‌شدن به دو سطح حمایتی پراهمیت است. اولین حمایت در محدوده ۰.۰۲۲۵ دلار قرار دارد و ناحیه بعدی خط حمایتی است که در ماه مارس (اسفند) تشکیل شده است. اگر قیمت این سطوح حمایتی را بشکند، روند نزولی تأیید می‌شود.

شایان ذکر است که شاخص‌های تکنیکال نشانه‌ای از تغییر روند نشان نمی‌دهند. مکدی (MACD)، اسیلاتور استوکاستیک و شاخص قدرت نسبی (RSI)، هر سه در حال پایین‌آمدن هستند.

نمودار قیمت ترون

این در حالی است که با نگاهی به تایم‌ فریم کوتاه‌مدتِ شش ساعته، می‌توان دید که اوضاع در این بازه صعودی‌تر است. در این تایم فریم شاهد شکل‌گیری واگرایی صعودی مکدی و شاخص قدرت نسبی هستیم، اما باید به یاد داشت که این واگرایی هنوز تأیید نشده است.

اگر نوسانات قیمت به‌دنبال ایجاد کف قیمت پایین‌تری در محدوده ۰.۰۲۲۵ دلار باشند، از آنجایی که مکدی و شاخص قدرت نسبی اوج‌های بالاتری ثبت کرده‌اند، می‌توان گفت که در این شرایط احتمال جهش قیمت وجود دارد.

نمودار قیمت ترون

یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال با نام کاربری کریپتو ۶۱۸ (Crypto618)، معتقد است که به‌ احتمال زیاد ترون به اوج بلند‌مدت خود رسیده باشد. او انتظار دارد که یک روند نزولی طولانی خود را نشان دهد.

نمودار قیمت ترون

موج‌های الیوت این احتمال را تا حدودی تأیید می‌کنند. از سوی دیگر، اهداف فیبوناچی نیز از ثبت یک اوج دیگر حکایت دارند.

سطح اصلاحی ۱.۶۱ در موج A (رنگ سفید) نشان می‌دهد که احتمالا قیمت به اوج ۰.۰۰۶۳ دلار می‌رسد. سطح اصلاحی موج B (در سطج ۱.۲۷ – ۱.۶۱) نیز هدف را بین ۰.۰۵۸ و ۰.۰۷۴ دلار تعیین می‌کند.

از آنجایی که قیمت به هیچ یک از این سطح‌ها نرسیده است، می‌توان انتظار داشت که پیش از اصلاح نهایی، شاهد رسیدن قیمت به آنها باشیم.

نمودار قیمت ترون

با نگاهی دقیق‌تر به نوسانات قیمت از ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور)، می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که احتمال اصلاح طبق الگوی ABC وجود دارد. باید به یاد داشت که این الگو در حال کامل‌شدن است.

در این الگو، هدف برای کف موج C، ناحیه ۰.۰۲۲۱ دلار است. این ناحیه با سطوح حمایت پیشین نیز همخوانی دارد.

سقوط ۵۰ درصدی قیمت ترون در بیست روز اخیر؛ منتظر بازگشت باشیم؟

برای جمع‌بندی باید گفت که ممکن است قیمت ترون در نزدیکی حمایت ۰.۰۲۲۵ جهش کند. با این حال، روند نوسانات در آن بلندمدت مشخص نیست.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *