اقتصاد آنلاین/ بیست و پنجمین مرحله فروش اوراق بدهی در حالی برگزار شد که برای اولین بار نرخ بهره این اوراق به بالای ۲۱ درصد رسید. با این وجود در این مرحله تنها ۱۴۰ میلیارد تومان اوراق بفروش رسید. 

بیست‌وپنجمین مرحله فروش اوراق بدهی، امروز (سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه) با فروش ۱۴۰ میلیارد تومان اوراق بدهی برگزار شد که حاکی از فروش کم‌تر از 10 درصدی اوراق عرضه شده است.
در این مرحله چهار بانک در مجموع 440 میلیارد تومان سفارش خرید ثبت کرده‌بودند. این در حالی است که ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق عرضه شده بود.
وزارت اقتصاد با فروش ۹۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اوراق «اراد۵۳» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۳ درصد و ۳۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان اوراق «اراد۵۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۴ درصد موافقت کرد.

این برای اولین بار طی مراحل برگزار شده‌است که نرخ بهره اوراق بدهی به بالای ۲۱ درصد می‌رسد. با این وجود فروش اوراق بدهی بعد از چند هفته مجدداً با کاهش چشمگیری همراه شده‌است. این در حالی است که دولت برای پوشش کسری بودجه باید تا پایان سال هفتگی حداقل 5 هزار میلیارد اوراق بدهی بفروشد
همچنین در این مرحله حدود ۷۴ میلیون تومان اوراق نیز از طریق بازار سرمایه به فروش رسید.

مرحله بعدی حراج اوراق بدهی، سه‌‎شنبه هفته آینده با عرضه ۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق ادامه می‌یابد. جدول زیر مشخصات اوراق عرضه شده در هفته آینده را نشان می‌دهد: