2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سقوط شدید قیمت بیت کوین به زیر ۹,۰۰۰ دلار؛ حمایت کلیدی در ۸,۱۰۰

سقوط شدید قیمت بیت کوین به زیر ۹,۰۰۰ دلار؛ حمایت کلیدی در ۸,۱۰۰

تا صبح امروز، نوسانات قیمتی بیت کوین به نوعی بود که انتظار می‌رفت روند صعودی پادشاه ارزهای دیجیتال تداوم داشته باشد. اما پس از کاهش قیمت شدید و ناگهانی این ارز دیجیتال، احساسات حاکم بر بازار نیز با تغییراتی همراه بود. در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین تا حدودی احیا شده است.

به گزارش بیت کوینیست، قیمت بیت کوین در ساعات ابتدایی صبح امروز با کاهشی ۲.۲۶ درصدی، از رقم ۹,۱۱۴ دلار سقوط کرد. با ثبت این قیمت، الگوی مثلث صعودی بیت کوین نیز اعتباری ندارد. طبق این الگو، بیت کوین در حال حرکت به سمت ۱۱,۸۰۰ دلار بود، اما حالا که ناحیه حمایتی مثلث شکسته است، دیگر نباید منتظر تحقق پیش‌بینی‌هایی باشیم که بر اساس آن صورت گرفته بود. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۹,۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین

شکستن الگوی مثلث صعودی، معمولا باعث کاهش قیمت به‌اندازه ارتفاع مثلث می‌شود. در وضعیت فعلی، ارتفاع مثلث حداکثر ۱,۸۰۰ دلار است. از همین رو به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، هدف جدید بیت کوین ۷,۵۰۰ دلار خواهد بود.

کفه ترازو به‌سمت نزول قیمت

یکی از تحلیل‌گران مطرح قیمت بیت کوین، دلایلی را بیان کرده است که بر اساس آنها، قیمت بیت کوین تا سطوح پایین‌تری نیز سقوط خواهد کرد. او از شکسته‌شدن الگوی مثلث صعودی به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل روند نزولی بیت کوین یاد می‌کند.

او در تحلیلی عنوان می‌کند:

[خط] حمایت مورب شکسته و تبدیل به یک مقاومت شده است.

از سوی دیگر، تلاش بیت کوین در جهت شکستنِ رو به بالای این خط با موفقیت همراه نبوده است. این در حالی است که قیمت بیت کوین در حالا حاضر پایین‌تر از میانگین متحرک ۵۰ روزه است و این محدوده به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کف‌های قیمت بیت کوین شناخته می‌شود.

نواحی قیمتی مهم بیت کوین

میانگین متحرک ۵۰ روزه تا به اینجا خود را حفظ کرده بود. اگر این اصلاح قیمت ادامه داشته باشد، میانگین‌های متحرک ۱۰۰ (MA100) و ۲۰۰‌ روزه (MA200) را می‌توان حمایت‌های بعدی در نظر گرفت.

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین در محدوده‌ای نزدیک به ۸,۱۰۰ دلار قرار دارد.

فاندامنتال‌های بد برای بیت کوین

سقوط بیت کوین روی نمودارها از سقوط بازار سهام نیز تأثیر گرفته بود.

روند نزولی بیت کوین پس از سقوط شاخص S&P500 رخ داد. نوسانات قیمت روز یکشنبه و رسیدن دوباره به ۹,۴۸۱، همزمان با باز شدن منفی کندل‌ها در شاخص S&P500‌ رخ داد.

نوسانات شاخص S&P500

به نوعی می‌توان گفت که رفتار نزولی بازار بیت کوین، کم ارتباط با شروع ضعیف امروز بازارهای سهام نیست. به‌عقیده کارشناسان، ترس از موج دوم ویروس کرونا که به‌واسطه بازگشایی مجدد کسب‌وکارها ایجاد شده است، دلیل این ترس و واهمه است.

اد یاردنی (Ed Yardeni)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری یاردنی ریسرچ (Yardeni Research) در یادداشت امروز نوشت:

[این] حرکت غیرمنتظره باید فروکش کند، چرا که روند صعودی شدن احساسات با سرعت بیش از اندازه انجام گرفت.

حالا که بازگشایی مجدد [کسب‌وکارها] در دستور کار قرار گرفته است، نگرانی‌هایی درباره آغاز موج دوم شیوع ویروس و قرنطینه مجدد به‌دلیل فاصله‌گذاری کمتر اجتماعی وجود دارد.

بیت کوین در ماه مارس (اسفند ۹۸) نیز با پیروی از رفتار شاخص S&P500 با سقوط و سپس احیای قیمت مواجه شد. از آنجا که پیش‌بینی‌ها در ارتباط با روند نزولی بازارهای سهام در آمریکا قوت می‌گیرد، اوضاع برای بیت کوین نیز سخت‌تر خواهد شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *