سایت ارزی (Arzee)/ یک مقام مسئول با بیان اینکه جمع پذیره نویسی دارایکم و پالایشی یکم ۵ میلیون تومان است، گفت: اگر کسی فرضا دارایکم را ۲ میلیون تومان خریده باشد این صندوق را ۳ میلیون تومان می‎تواند بخرد.

داوود رزاقی، مدیر صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم، با بیان اینکه پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا ۱۹ شهریور ماه ادامه دارد، گفت: سهام ۴ پالایشگاه معتبر و بزرگ کشور یعنی پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز هرکدام ۱۵ درصد، جزو دارایی‌های این صندوق منظور شده است.
وی ادامه داد: مصوبه هیئت وزیران سقف پذیره نویسی دو صندوق را به صورت همزمان ۵ میلیون تومان تعیین کرده است یعنی اگر کسی دارایکم را خریده باشد رقمی که می‌تواند این صندوق را بخرد جمعاً ۵ میلیون تومان است به عبارت دیگر اگر دارایکم را ۲ میلیون تومان خریده باشد این صندوق را ۳ میلیون تومان، اگر دارایکم را ۱ میلیون تومان خریده باشد، این صندوق را ۴ میلیون تومان و اگر دارایکم را نخریده باشد، این صندوق را ۵ میلیون تومان می‌تواند بخرد.
رزاقی درباره محدودیت سنی این صندوق گفت: هر شخص حقیقی ایرانی که دارای کد ملی است می‌تواند این صندوق را بخرد و محدودیت سنی در آن قرار ندارد بنابراین کسانی که کدملی ندارند، ایرانی نیستد و همچنین شرکت‌های حقوقی نمی‌توانند این صندوق را بخرند.
وی افزود: افرادی که کد بورسی ندارند برای خرید نیاز به ثبت نام در سجام ندارند اما چون معامله این صندوق در سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود برای معامله آن باید برای گرفتن کد بورسی اقدام کنند.