2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری ایرانیان به سهامداران درصدی بانک تجارت پیوست/ حمایت همه‌جانبه از «وتجارت» تا برگشت روند بازار

سرمایه‌گذاری ایرانیان به سهامداران درصدی بانک تجارت پیوست/ حمایت همه‌جانبه از «وتجارت» تا برگشت روند بازار

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح امروز (دوشنبه سوم شهریور ماه 99) در نماد بانک تجارت بیش از 3.2میلیارد سهم به ارزش تقریبا 926میلیارد تومان دست به دست شد و «وتجارت» جزو معدود نمادهایی بود که در پایان بازار امروز با صف خرید به استقبال معاملات فردا رفت. شنیده‌ها حکایت از آن داشت که شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان دست به حمایت همه‌جانبه‌ای در این نماد زده است و خریدار بخش عمده سفارش‌های فروش بوده است.

علیرضا کدیور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان ضمن تایید این شنیده‌ها، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان با خریدهایی که امروز در نماد «وتجارت» انجام داد، به فهرست سهامداران درصدی بانک تجارت اضافه شد.

نگران نباشید، خریدار هست!

وی افزود: از ابتدای معاملات امروز تلاش داشتیم با خریدهای خود به بازار اعلام کنیم که در قیمت‌های فعلی سهام بانک تجارت، به هر میزان که فروشنده در بازار وجود داشته باشد، به همان نسبت خریدار هم وجود دارد. طی دو هفته گذشته، فعالان بازار نشان داده‌اند که در نماد «وتجارت» تمایل به فروش دارند و همین موضوع سبب شد در مدت کوتاهی سهام بانک تجارت از محدوده 450 تومانی به محدوده کمتر از 300 تومان رسیده برسد و این نماد بیش از 33درصد افت قیمتی داشته است. ضمن احترام به حق فروش سهام توسط سهامداران بانک تجارت، تلاش کردیم با خریدهای خود به فعالان بازار اعلام کنیم که نیازی نیست نگران قیمت سهام خود باشند و اگر اصرار به فروش سهام دارند، هر عرضه‌ای خریدار خواهد داشت.

صف خرید در وقت‌های اضافه

کدیور ضمن اشاره به گرفته شدن بخش قابل توجهی از فشار فروش، افزود: به نظر می‌رسد با خریدهایی که امروز در نماد «وتجارت» انجام دادیم، بخش قابل توجهی از کسانی که تمایل به فروش سهام داشتند، موفق به فروش سهام خود شدند و حالا رفته‌رفته از فشار فروش در این نماد کاسته می‌شود. البته در این باره باید در نظر داشت که سفارش‌هایی که پس از زمان معمول معاملات در سامانه معاملات قرار گرفت، کار مجموعه سرمایه‌گذاری ایرانیان نبوده است و این سایر فعالان بازار بودند که سفارش‌های خرید خود را در محدوده صف خرید در سامانه معاملات قرار دادند. همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالا دیگر عرضه سنگین بالقوه‌ای در نماد «وتجارت» وجود ندارد. پیش‌بینی ما در مجموعه سرمایه‌گذاری ایرانیان این است که سهام بانک تجارت به زودی به جایگاه واقعی خود در بازار سهام خواهد رسید.

بازدهی مطلوب در بلندمدت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا هدف حمایت از سهم بانک تجارت تنها آرامش‌بخشی به فعالان بازار بوده است، گفت: اگرچه معتقدم بخشی از ریزش قیمت سهام بانک تجارت به دلیل فضای ملتهب روانی در کل بازار بوده است و لازم بود که با خریدهای حمایتی از تعمیق این التهاب‌ها کاسته شود، اما تنها دلیل ما برای حمایت از سهام بانک تجارت این موضوع نبود. در واقع با خریدهایی که امروز در بازار انجام دادیم، هم این ارزی(Arzee.ir) به بازار مخابره شد که در این قیمت‌ها به هر میزان که عرضه وجود داشته باشد، خریدار در بازار هست، و هم فرصت مناسبی برای شرکت‌سرمایه‌گذاری ایرانیان در راستای کسب بازدهی مطلوب در بلندمدت ایجاد شده است.

کدیور در ادامه افزود: بانک تجارت در آینده نزدیک دو شرکت از زیرمجموعه‌های خود را در بازار عرضه اولیه خواهد کرد. شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس که مالک یک نیروگاه سیکل ترکیبی است، در مراحل نهایی پذیرش در فرابورس قرار دارد. این نیروگاه که ظرفیتی معادل 75درصد نیروگاه جهرم دارد به طور 100درصدی در اختیار بانک تجارت است. از طرف دیگر شرکت تامین سرمایه کاردان نیز که 50درصد آن به بانک تجارت تعلق دارد، به زودی در بورس عرضه خواهد شد. علاوه بر همه این موارد شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک تجارت، با توجه به روند پررونق بازار سهام در 5ماهه ابتدای امسال، موفق شده سود قابل توجهی شناسایی کند که خبرهای قطعی آن در صورت‌های مالی 6ماهه بانک تجارت متبلور خواهد شد. از این رو معتقدیم بخش قابل توجهی از زیان انباشته بانک تجارت در سال مالی منتهی به 30اسفند 99، جبران خواهد شد و فعالان بازار احتمالا همزمان با انتشار صورت‌های مالی شش ماهه بانک تجارت به ارزش این بانک پی خواهند برد. لذا قیمت‌های فعلی سهام بانک تجارت را جذاب می‌دانیم.

کدیور در پایان با ابراز امیدواری درباره آینده بازار سهام گفت: چنانچه اتفاق خاصی در روزهای آینده در بازار سهام رخ ندهد و فعالان حقیقی بازار نیز همراهی کنند، احتمالا می‌توان ادعا کرد که روند نزولی بازار سهام به آخرین روزهای خود بسیار نزدیک شده است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *