2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

سامسونگ شاید برای قلم S Pen‌ گلکسی زد فولد ۳ کیسی ویژه عرضه کند

در روزهای اخیر اطلاعات بسیار زیادی از نسل بعدی گوشی تاشونده سامسونگ، با نام گلکسی زد فولد ۳ در حال انتشار است. در ادامه این گزارش‌ها، افشاگر معروف، Ishan Agarwal، اطلاعات جدیدی از قلم استایلوس این دستگاه منتشر کرده است.

روز گذشته در خبری به کیفیت نه چندان مناسب دوربین سلفی گلکسی زد فولد ۳ اشاره کردیم. اما امروز یکی از مشهورترین افشاگران حوزه گوشی‌های هوشمند در توییتی به قلم استایلوس ویژه این دستگاه اشاره و اطلاعاتی از آن منتشر کرده است.

با توجه به توییت منتشر شده، سامسونگ برای گلگسی زد فولد ۳ قلمی ویژه با نام S Pen Fold Edition را در نظر گرفته است. گرچه این توییت به جزئیات اشاره چندانی نداشته است، اما با توجه به اطلاعاتی که دسامبر گذشته منتشر شده بود، می‌توان حدس زد قرار است با چه نوع قلمی روبه‌رو شویم.

طبق شایعات، به دلیل وجود نمایشگر تاشونده در زد فولد ۳، سامسونگ در تولید این محصول از فناوری مبتنی بر Active Electrostatics digitizer استفاده می‌کند. در مقایسه، این شرکت در سری گلکسی نوت از فناوری Electro-Magnetic Resonance digitizer استفاده می‌کرد که ساختار کاملا متفاوتی دارد.

در واقع، همانطور که تا کنون در سری نوت مشاهده کردیم، با نزدیک کردن S Pen به نمایشگر، دستگاه توان کافی برای فعالیت قلم را به آن منتقل می‌کند و S Pen نیازی به باتری مجزا و شارژ شدن ندارد و همین عامل باعث می‌شود طراحی باریک و ظریفی داشته باشد. اما نمایشگرهای تاشونده قدرت نمایشگرهای سنتی را ندارند و به همین دلیل کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند به فناوری جدیدتر یا همان Active Electrostatics digitizer کوچ کنند.

تفاوت دیگر بین این دو فناوری این است که در فناوری Electro-Magnetic Resonance digitizer به دو سنسور جداگانه برای شناسایی لمس با قلم و لمس با انگشت نیاز است، اما Active Electrostatics digitizer هر دو وظیفه را با یک سنسور انجام می‌دهد. با توجه به ظرافت و پیچیدگی نمایشگرهای تاشونده، منطقی است که سامسونگ تنها از یک digitizer در نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ استفاده کند.

همچنین، با توجه به گزارشی که به تازگی منتشر شده‌ است، گلکسی زد فولد ۳ از S Pen Pro که در ماه ژانویه به همراه گلکسی اس ۲۱ اولترا معرفی شد هم پشتیبانی خواهد کرد.

اما بخش مهم خبر Agarwal این است که بر خلاف سری گلکسی نوت، گلکسی زد فولد ۳ محفظه‌ای برای قرار گرفتن S Pen در بدنه دستگاه نخواهد داشت و سامسونگ از یک کاور به نام Note Pack رونمایی خواهد کرد که جایگاهی ویژه برای S Pen در آن در نظر گرفته شده.

در کنار این کاور، Aramid Standing Cover و کاورهای چرمی و سیلیکونی نیز برای گوشی تاشونده جدید کره‌ای‌ها عرضه خواهند شد که کاورهای سیلیکونی و شفاف به نوارها و حلقه‌های تزئینی مجهز خواهند بود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا اولین گوشی خارج از خانواده گلکسی نوت است که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند، اما قلم اختصاصی این مدل همراه با گوشی عرضه نمی‌شود و برای تهیه آن باید مبلغ ۴۰ دلار را پرداخت کرد. به نظر می‌رسد سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۳ هم سیاست مشابهی خواهد داشت و قصد دارد S Pen Fold Edition را به‌ صورت جداگانه و با مبلغ ۵۰.۳۹ یورو (معادل ۶۹.۲۸ دلار) بفروشد.

طبق گزارش‌های قبلی، قیمت گلکسی زد فولد ۳ بین ۱۵۹۹ تا ۱۶۹۹ دلار خواهد بود و در روز ۱۱ اوت معرفی خواهد شد.

منبع: Phone Arena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *