سایت ارزی (Arzee)/ یارانه نقدی آبان‌ماه ساعت ۲۴ فردا (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه آبان‌ماه یکصد و هفدهمین پرداخت‌های نقدی از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ است که تاکنون ادامه داشته و مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومن برای هر نفر ثابت مانده است.
در کنار یارانه نقدی در هر ماه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
اما از چند ماه قبل اقساط وام یک میلیونی کرونا نیز از حساب یارانه‌بگیران دریافت کننده کسر می‌شود این در حالی است که در جریان کرونا بانک مرکزی با تامین منابع پرداخت وام یک میلیون تومانی به حدود ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر را در دستور کار قرار داد که قرار بود که هر ماه قسط آن که حدود ۳۳ هزار تومان است از حساب یارانه سرپرستان خانوار کسر می‌شود.
براین اساس در آبان‌ماه پنجمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستانی که دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.
در حالی یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که در کنار آن کمک‌های معیشتی نیز از محل افزایش قیمت بنزین از آبان‌ماه سال گذشته به حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه‌بگیران پرداخت می‌شود که البته به تناسب اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان متفاوت است.
از مدتی پیش نیز بحث یارانه کالاهای اساسی مطرح شده که پیشنهاد مجلس شورای اسلامی پرداخت ۱۲۰ هزار تومان به هر نفر برای تامین کالاهای اساسی است که ظاهرا گروه هدف همان ۶۰ میلیون نفری هستند که کمک‌های معیشتی را دریافت می‌کنند اما هنوز این پیشنهاد نهایی نشده و در شورای نگهبان در حال بررسی است.