سایت ارزی (Arzee)/ مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: سال گذشته ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد که رکورد جدیدی در این بخش است.

گردان مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور گفت: در سال گذشته ۱۵ میلیون دستگاه تولید لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور داشتیم که نسبت به سال ۹۸ حدود ۶ میلیون دستگاه بیشتر بود و رشد ۷۰ درصدی داشت به طوری که رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد.

او ادامه داد: هدفگذاری برای تولید لوازم خانگی در سال ۹۹ میزان ۱۲ میلیون دستگاه بود که حدود ۳ میلیون فراتر از این هدقگذاری ، تولید داشتیم و این امر نشان دهنده روند روبه رشد این صنعت در کشور است.

گردان بیان کرد: با خودکفایی در تولید لوازم خانگی، بیش از ۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شد.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تاکید کرد : با برنامه ریزی های انجام گرفته همچون هوشمندسازی تولید و ورود به بازارهای صادراتی باید روند رو به رشد صنعت لوازم خانگی ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد : در حال حاضر نیازی به برندهای خارجی نداریم و باید مشکلاتی از قبیل قاچاق کالا در این بخش با کمک دستگاه های مسئول رفع شود.

شکست نقشه دشمن برای تاثیرگذاری تحریم ها بر اقتصاد ایران
در ادامه برنامه دیانی رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: صنعت لوازم خانگی از شاخصه های مهم صنعتی شدن کشور هاست و اهمیت زیادی در اقتصاد کشور دارد.

او ادامه داد: طی سال گذشته با افزایش تولید و بی نیازی به برندهای خارجی ، نقشه دشمن برای تاثیرگذاری تحریم ها بر اقتصاد و صنعت لوازم خانگی شکست خورد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص مشکلات این صنعت گفت: از هر معبری لوازم خانگی به کشور وارد می شود و دومین حجم قاچاق در ایران مربوط به لوازم خانگی است.