1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رکورد تولید روزانه آند شرکت مس شکسته شد/ رشد ۴۰ درصدی فروش شرکت مس تا پایان مردادماه

رکورد تولید روزانه آند شرکت مس شکسته شد/ رشد ۴۰ درصدی فروش شرکت مس تا پایان مردادماه

رکورد تولید روزانه آند شرکت مس شکسته شد/ رشد 40 درصدی فروش شرکت مس تا پایان مردادماه

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مدیرعامل شرکت مس همچنین با اشاره به تولید مردادماه این شرکت افزود: شرکت مس در مردادماه 99 موفق به استخراج چهار میلیون و 98 هزار تن سنگ سولفوری از کل معادن فعال خود شد که 9 درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای این ماه بالاتر بود. با این میزان، کل استخراج سنگ سولفوری تا پایان مردادماه به عدد 21 میلیون و 955 هزار تن رسیده که دو درصد از برنامه پیش‌بینی شده برای پنج‌ماهه نخست امسال بالاتر است.

دکتر سعدمحمدی به کل استخراج معادن شرکت مس در مردادماه 99 نیز اشاره کرد و گفت: میزان کل استخراج معادن شرکت مس در مردادماه امسال 14 میلیون و 409 هزار تن بوده است که سه درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده بیشتر انجام گرفته است.

وی افزود: در مجموع امسال شرکت مس با استخراج 71 میلیون و 86 هزار تن ماده معدنی در پنج‌ماه نخست سال توانسته است دو درصد از برنامه استخراج پیش‌بینی‌شده برای این مدت جلوتر باشد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که تولید مردادماه کنسانتره مس به میزان 89 هزار و 14 تن بوده، گفت: این میزان از برنامه تولید کنسانتره برای مردادماه چهار درصد بیشتر بوده است. در مجموع در پایان مردادماه تولید کنسانتره مس به بیش از 493 هزار تن رسیده که تولید این محصول سه درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده برای پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری پیشی گرفته است.

دکتر سعدمحمدی همچنین در ادامه به آمار تولید آند و کاتد شرکت مس در مردادماه اشاره کرد و افزود: همچنین در پنج‌ماهه نخست 99 تولید آند با 149 هزار و 234 تن 13 درصد بیشتر از برنامه ابلاغی عملکرد کارخانجات ذوب و تولید کاتد شرکت مس با 115 هزار و 701 تن، هشت درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر بوده است.

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که تولید مس محتوای معدنی شاخص تولیدات مس در دنیا محسوب می‌شود، ادامه داد: تولید مس محتوی معدنی در مردادماه با دو درصد رشد نسبت به برنامه به عدد 21 هزار و 756 تن رسیده است و مجموع تولید پنج‌ماهه شرکت مس نیز 119 هزار و 910 تن است که یک درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جلوتر است.

رشد 40 درصدی فروش شرکت مس تا پایان مردادماه و پیشی گرفتن از تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین با اشاره به وضعیت فروش شرکت مس گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال مجموع ارزش فروش داخلی و صادرات شرکت مس 40 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است که رکورد جدیدی در عملکرد فروش شرکت محسوب می‌شود و به عدد 12 هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین شرکت مس در مردادماه 99 بیش از 2 هزار و 900 میلیارد ریال فروش داشته است.

دکتر سعدمحمدی با بیان این‌که این افزایش در فروش شرکت مس در حالی اتفاق افتاده که نرخ تسعیر تنها 25-30 درصد نسبت به مدت مشابه سال 98 رشد کرده است، گفت: این افزایش در فروش شرکت مس نتیجه تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل شرکت مس است؛ به‌طوری‌که موفق شده‌ایم در پنج ماهه نخست سال 99 بالغ بر 133 هزار و 500 تن کاتد بفروشیم که این میزان 43 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مس با تاکید بر این‌که در حال حاضر فروش شرکت مس از تولید پیشی گرفته است، اضافه کرد: این میزان فروش کاتد 14 درصد از تولید آن جلوتر است./مس پرس

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *