بازار/دردهای گردنی یکی از دلایل رایج مراجعه به پزشک است که می‌تواند ناشی عوامل مختلفی مانند نشستن در وضعیت نامناسب، تصادف و بروز حادثه و بیماری‌هایی مانند آرتروز گردن و غیره ایجاد شود که روش‌های مختلفی برای تسکین و درمان درد گردن وجود دارد که در اینجا مختصری آن‌ها را شرح می‌دهیم.

 

علائم هشدار دهنده درد گردن

عوامل مختلف به وجود آورنده درد گردن مانند قرار گرفتن ماهیچه‌ها در وضعیت نامناسب، بیماریهایی مانند آرتروز و فتق دیسک و نیز صدمات ناشی از  تصادفات، علائم متفاوتی به صورت درد و گرفتگی در ناحیه گردن ایجاد می‌کنند که به صورت زیر بیان شده‌اند.

  • شدت درد که اغلب با نگه داشتن سر در یک وضعیت به مدت طولانی ایجاد می‌شود، مثلا درد هنگام رانندگی یا کار با کامپیوتر برای ساعات طولانی
  • گرفتگی و اسپاسم عضلانی در ناحیه گردن
  • کاهش توانایی حرکت سر ( محدود شدن حرکت سر در اثر درد )
  • سردرد توأم با درد ناحیه گردن

چه زمانی برای گردن درد باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر دردهای گردن با درمان‌های خانگی به مرور زمان بهبود می‌یابند. در صورت عدم کاهش درد و بهبود آن، باید به پزشک مراجعه شود. اگر گردن از سوئی ‌درد شدیدبوده و از سوی دیگر ناشی از آسیب‌دیدگی‌هایی، مانند تصادف یا زمین خوردن باشد باید فوراً به پزشک یا اورژانس مراجعه شود.

توجه : در صورت بروز هریک از علائم زیر، درد گردن خود را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید:

  • گردن درد شدید و فزاینده
  • عدم کاهش درد در طی چند روز علیرغم درمان‌های صورت گرفته
  • امتداد درد در دست‌ها و بازوها
  • همراه شدن با سردرد، بی‌حسی، ضعف یا گزگز انگشتان

روش‌های درمان گردن درد

گردن درد با عوامل متعددی مانند کشیدگی عضلات، آسیب مفاصل، فتق دیسک، صدمات ناشی از حادثه و بیماری‌ها، در ناحیه گردن بروز می‌کند. گردن دردهای شایع، از خفیف تا متوسط، معمولاً در مدتی کوتاه با خود مراقبتی بهبود می‌یابند. اگر درد ادامه یابد، پزشک ممکن است درمان‌های دیگری را توصیه کند.

الف: درمان دارویی گردن درد

پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی و مسکن قوی‌تر (نسبت به داروهایی که بدون نسخه قابل تهیه هستند) و شل‌کننده‌های عضلانی و در بعضی موراد داروهای ضدافسردگی‌ را برای تسکین درد تجویز کند.

ب: درمان از طریق بالش گردنی آنتی درد

نوعی بالش گردنی قابل شارژ همراه، با عنوان بالش گردنی آنتی درد وگال نیز به بازار عرضه شده است که با کمک امواج مادون قرمز و نور فرو سرخ، بافت‌های گردن را تحت تاثیر قرار داده و با تکنولوژی نور درمانی موجب تسکین دردهای گردنی و درمان دیسک می‌شود.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول با شماره تلفن 02537720961 و تلفن و واتس آپ 09351730113 ارتباط برقرار کنید

ج: درد گردن با فیزیوتراپی

تقویت عضلات گردن و اصلاح وضعیت بدن، با کمک فیزیوتراپیست و تمرینات آموزشی، موجب بهبود درد گردن شده و نیز با استفاده از دستگاه‌های ویژه، به کاهش درد و جلوگیری از شدت گرفتن آن کمک کند.