سایت ارزی (Arzee)/ بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون عدد داروی انسانی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه و رشد ۸.۵ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

بر اساس آمار وزارت صنعت، در این مدت ۸۴ هزار و ۹۰۰ تن لاستیک خودرو تولید شد که در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته رشد ۲۷.۹ درصدی نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده، تولید پودر شوینده از سوی کارخانجات داخلی به بیش از ۲۱۶ هزار و ۱۰۰ تن رسید. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۰.۲ درصدی نشان می‌دهد.
تا پایان تیرماه همچنین ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن سموم دفع آفات نباتی (افت ۱۸.۵ درصدی)، ۲۸۱ هزار متر مکعب نئوپان (رشد ۲۰.۳ درصدی)، ۴۳۳ هزار و ۷۰۰ تن فیبر (رشد ۱.۴ درصدی)، ۱۹۴ هزار و ۴۰۰ تن روغن صنعتی و موتور تصفیه اول (رشد ۷.۳ درصدی)، ۴۴ هزار و ۴۰۰ تن دوده (رشد پنج درصدی) و ۲۰.۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی (رشد هفت درصدی) تولید شد.

رشد تولید لوازم‌خانگی
بررسی آمار رسمی منتشره وزارت صنعت حاکی از تولید ۵۰۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه یخچال‌ و فریزر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه و رشد ۱۲.۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، تولید انواع تلویزیون در چهار ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال رشد ۶۱.۲ درصدی را ثبت کرد و به ۳۴۱‌ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

در این مدت همچنین ۲۹۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌لباسشویی تولید شد که در مقایسه با چهار ماهه سال گذشته رشد ۷۰.۴ درصدی داشته است.