1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

الگوی سروشانه معکوس در نمودار قیمت متیک (MATIC)، توکن شبکه پالیگان، احتمال جهش ۲۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال را تقویت می‌کند. طی هفته جاری علاوه بر اینکه روند نزولی پالیگان بالاخره متوقف شد، قیمت این ارز دیجیتال نیز به شدت افزایش یافت.

به گزارش کوین تلگراف، ۴ روز قبل، قیمت پالیگان به سطح ۰.۳۱۷ دلاری، یعنی پایین‌ترین قیمت یک‌سال گذشته خود رسید و حال قیمت به ۰.۵ دلار افزایش یافته است. این افزایش ۶۰ درصدی پالیگان، نشان از برتری عملکرد آن طی هفته اخیر در مقایسه با ارزهای دیجیتال بزرگی چون بیت کوین و اتریوم دارد.

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

با این حال، پالیگان هم‌چنان تا رسیدن به بالاترین قیمت خود در دسامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آذر ۱۴۰۰) که به سطح ۲.۹۲ دلاری رسیده بود، فاصله بسیار زیادی دارد. این فاصله به‌دلیل افت شدید قیمت بازار در بحبوحه اعمال فشار فدرال رزرو بر دارایی‌های ریسک‌پذیری چون ارزهای دیجیتال، ایجاد شد.

انباشت ادامه‌دار پالیگان

در همین حال، داده‌های درون‌زنجیره‌ای (on-chain) حاکی از آن است که برخی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران این بازار، علی‌رغم روند نزولی قیمت، در حال انباشت ارز دیجیتال پالیگان هستند.

داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند نهنگ‌های پالیگان، دست به انباشت گسترده این ارز دیجیتال زده‌اند. سرمایه‌گذارانی که بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰ میلیون پالیگان در اختیار دارند، از تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) تاکنون، پالیگان‌های خود را در حدود ۸.۷ درصد بیشتر کرده‌اند.

سنتیمنت در گزارش خود می‌نویسد:

نهنگ‌های پالیگان حدود ۶ هفته است که مشغول انباشت و افزایش دارایی‌های خود بوده‌اند. سرمایه‌گذارانی که بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰ میلیون پالیگان دارند، میزان دارایی خود از این ارز دیجیتال را ۸.۷ درصد افزوده‌اند.

نکته قابل‌توجه اینجاست که همزمان با این انباشت نهنگ‌ها، قیمت پالیگان ۵۰ درصد کاهش یافته است و شاید این امر حاکی از اطمینان نهنگ‌ها نسبت به بهبود شرایط در طولانی‌مدت باشد.

الگوی سر و شانه معکوس

از نظر تکنیکال، شاید بتوان گفت که قیمت پالیگان به سمت بالاترین قیمت چند هفته اخیر خود پیش می‌رود.

همچنین بخوانید: الگوی سر و شانه در تحلیل تکنیکال؛ آموزش معامله

پالیگان از ۲۲ ژوئن (۱ تیر) طبق الگوی سر و شانه معکوس خود، مقاومت را شکسته است. در این الگوی صعودی، سه کف قیمتی مشاهده شده است که کف وسط، از دو کف اطرافش در قیمتی پایین‌تر تشکیل می‌شود. خط گردن (neckline) سطح حمایت یا مقاومتی است که معامله‌گرها برای تعیین محدوده‌های مناسب به‌منظور سفارش‌گذاری استفاده می‌کنند.

در الگوی سر و شانه معکوس، اوج قیمت پس از شانه چپ را به اوج قیمت پس از سر وصل کرده و به این صورت خط گردن این الگو رسم می‌شود. در این الگو، وقتی شانه سمت راست به بالای خط گردن برسد، معنای آن شکست مقاومت و ادامه جهش است.

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

با توجه به الگوی سر و شانه معکوس، پیش‌بینی می‌شود قیمت پالیگان در اواخر ماه میلادی جاری یا اوایل ماه جدید میلادی به ۰.۶۰ دلار افزایش یابد که ۲۰ درصد از قیمت حال حاضر پالیگان بیشتر است.

احتیاط

باید توجه داشت خرید نهنگ‌ها لزوماً همیشه سیگنال مثبتی برای پیروی نیست و همچنین الگوی سر و شانه معکوس نیز ۱۶.۵ درصد مواقع به وقوع نمی‌پیوندد. افزایش قیمت ممکن است باعث شود نهنگ‌ها با هدف کسب سود سریع، با توجه به شرایط سخت بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای سنتی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند. در نتیجه ممکن است موارد گفته شده سیگنالی اشتباه برای خریداران باشد.

علاوه بر این داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant) حاکی از این است که بین تاریخ ۱ مه تا ۲۳ ژوئن (۱۱ اردیبهشت تا ۲ تیر) موجودی پالیگان صرافی‌های ارزهای دیجیتال از ۱.۲۱ میلیارد به ۱.۳۷ میلیارد رسیده است که این امر می‌تواند نشانی از افزایش فشار فروش در کوتاه‌مدت باشد.

رشد ۶۰ درصدی قیمت پالیگان طی ۴ روز؛ انباشت ادامه‌دار توکن متیک

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *