2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

رشد کم‌نظیر دوج کوین با وجود بازار قرمز؛ علت چیست؟

رشد کم‌نظیر دوج کوین با وجود بازار قرمز؛ علت چیست؟

در حالی که بخش عمده‌ای از بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته قرمز بوده است، قیمت دوج کوین با جهشی ۲۰ درصدی همراه بوده است. اما علت این جهش چیست؟

به گزارش کوین تلگراف، قیمت دوج کوین همزمان با کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال در بازار، توانست جهشی تازه را ثبت کند و به ۰.۴ دلار برسد. با رسیدن قیمت این ارز دیجیتال پرحاشیه به ۰.۴، سود هفتگی آن به ۴۰۰ درصد رسید!

عملکرد دوج کوین در سال ۲۰۲۱ باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شده است. به‌علاوه، آنهایی که دوج کوین‌های خود را پیش‌تر فروخته‌اند، حالا با حسرت و چشمانی اشک‌بار به وضعیت این ارز دیجیتال نگاه می‌کنند. نکته جالب ماجرا اینجاست که بازار نزولی هم نتوانسته است جلوی روند این ارز دیجیتال را بگیرد و همچنان شاهد افزایش قیمت دوج کوین هستیم.

رشد کم‌نظیر دوج کوین با وجود بازار قرمز؛ علت چیست؟

تنها ۷ روز پیش، قیمت دوج کوین در محدوده ۰.۰۷ دلار معامله می‌شد. این ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال بیش از ۷,۵۰۰ درصد رشد کرده است. سود سالیانه قیمت دوج کوین هم نسبت به همین تاریخ در سال گذشته، حدود ۱۸,۰۰۰ دلار برآورد شده است!

 پیشی‌گرفتن رشد دوج کوین از بیت کوین، اتریوم و تقریباً تمام بازار ارزهای دیجیتال، باعث شده است تا این سؤال مطرح شود که قدم بعدی دوج کوین چیست و آیا شاهد تغییر روند خواهیم بود یا نه؟

تمام چشم‌ها به دوج کوین دوخته شده است

شاید جواب سؤالی که مطرح کردیم، ایلان ماسک و اسپیس ایکس (SpaceX) باشند. ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) قرار است شاهد پرتاب موشکی باشیم که ماسک پیش‌تر گفته بود دوج کوین را به ماه می‌برد!

از روز دروغ آوریل، دوج کوین چنان مورد توجه افراد در اینترنت قرار گرفته است که هیچ چیز جلودارش نیست! روز گذشته هم هشتگ «روز دوج کوین» در توییتر به یکی از هشتگ‌های داغ در آمریکا تبدیل شد. داده‌های گوگل هم نشان می‌دهد که عبارت انگلیسی «Doge» بیش از هر زمان دیگری جستجو می‌شود. صد البته در حال حاضر اندکی از تب‌وتاب‌ها پیرامون دوج کوین در فضای مجازی کاهش یافته است.

داده‌های گوگل در مورد جستجوهای دوج کوین

«۴/۲۰ روز دوج کوین» هم عبارت دیگری است که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود. این عبارت ممکن است بیانگر آن باشد که قیمت دوج کوین به ۴.۲۰ دلار خواهد رسید.

در این بین افراد مثل اسکات ملکر (Scott Melker) بحث‌های قانونی را پیش کشیدند و به‌نوعی از منطق صحبت کردند. او در این باره هشدار داد:

اگر فکر می‌کنید که دوج کوین (یا هر ارز دیجیتال دیگری) ارز آینده خواهد بود، لطفاً یادتان باشد که دولت [آمریکا] این ارزها را به‌عنوان دارایی نگاه می‌کند و این یعنی هر بار که شما آنها را خرج می‌کنید، مشمول مالیات خواهد بود.

این موضوع مهم است. خرید چیزی با ارزهای دیجیتال مساوی فروش ارزهای دیجیتال است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *