سایت ارزی (Arzee)/قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت و از پایینترین رکورد ۹ ماه اخیر که شب گذشته به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۶۸۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۶۷۶ دلار و ۱۰ سنت سقوط کرده بود که پایینترین قیمت از پنجم ژوئن بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۲ درصد کاهش، در ۱۶۷۸ دلار بسته شد.
جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: پس از ریزش قیمت شب گذشته و کاهش ملایم بازده اوراق قرضه آمریکا، خریداران وارد بازار شدند و این امر از قیمت فلزات ارزشمند پشتیبانی کرد. عوامل فنی کوتاه مدت وضعیت بیش فروش طلا را نشان می دهند که ممکن است در معاملات روز جاری قیمتها را تقویت کند اما رشد قیمتها احتمالا تا مرز ۱۷۰۰ دلار محدود خواهد شد.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روز سه شنبه کاهش یافت و جذابیت نگهداری طلا را افزایش داد. رشد مداوم بازده اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش داده و جذابیت نگهداری آن را برای سرمایه گذاران کمتر می کند.
لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا اظهار کرد: در فضای رشد بازده اوراق قرضه آمریکا، احیای رشد اقتصادی، عرضه واکسنها و خوش بینی بیشتر سرمایه گذاران به چشم انداز رشد اقتصادی، تقاضا برای دارایی های امن را متاثر خواهد کرد.

تدابیر محرک اقتصادی که در سراسر جهان برای مهار تبعات اقتصادی شیوع کرونا تصویب شده اند، نگرانی ها نسبت به رشد تورم را برانگیخته اند و به رشد بازده اوراق قرضه کمک کرده اند. در حالی که بانک مرکزی آمریکا تاکنون رشد بازده اوراق قرضه را کم اهمیت قلمداد کرده است، بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود درباره مداخله در بازار بحث خواهد کرد.
شاو گفت: بانکهای مرکزی باید بین بازده اوراق قرضه در مقایسه با روند احیای فعالیت اقتصادی یک توازن ایجاد کنند و بنابراین ممکن است اصلاحاتی در راه باشد.
بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه به پایینترین میزان از آوریل سقوط کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۲۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۳۲۱ دلار و ۴۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۱۴۴ دلار و ۶۳ سنت رسید.